ربات واتساپ چیست؟

ربات واتساپ (Whatsapp Robot) معمولا نرم افزاری است که شما میتوانید در کامپیوتر نصب کنید. تا با استفاده و به کارگیری از این ربات ها کارها و اهداف مختلفی را دنبال کنیم. در سال‌های اخیر، ر‌بات‌ها در دنیایی که روزبه‌روز دیجیتالی‌تر می‌شود، گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

ربات واتس اپ یا WhatsApp ChatBot برنامه ای است که برای شبیه سازی مکالمه با کاربران انسانی از طریق پلتفرم واتس اپ طراحی شده است. ربات چت می تواند برای انجام طیف وسیعی از وظایف مانند پاسخ به سؤالات رایج، ارائه اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات یا حتی درگیر شدن در تعاملات پشتیبانی مشتری برنامه ریزی شود. حتی میتوان از آن برای ارسال پیام انبوه در واتساپ استفاده کرد. در این مقاله به جنبه های مختلف ربات واتس اپ از جمله مزایا، معایب و کاربردهای آن می پردازیم.

ربات واتساپ

این ربات‌های کوچک در حال تکامل هستند تا با ما تعامل بهتری داشته باشند و تجربیات پشتیبانی بهتری را به ما ارائه دهند. آن‌ها کسب‌وکارها را به سطح فناوری جدیدی رسانده‌اند و توانسته‌اند صدها هزار دلار در هزینه‌های کارکنان شرکت‌ها برای بخش خدمات مشتری صرفه‌جویی کنند. اگر در اینترنت جست و جو کنیم ربات های واتساپی مختلفی وجود دارد که بهترین آن ها توسط واتسینو انتخاب شده و آماده استفاده شما است. ربات ها می آیند تا کار را برای ما راحت تر کند و از اتوماتیک شدن بسیاری از کار ها لذت ببریم.

ربات واتساپ که قابل نصب روی اکثر سیستم عامل های ویندوزی است میتوانید خدمات منحصر به فردی را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه قصد داریم چند قابلیت به ویژه را به شما معرفی کنیم. شرکت‌های بیشتری در حال ساخت ربات‌های واتساپ برای خود هستند و برنامه‌های کاربردی خاصی وجود دارند که پلتفرم خود را برای ارائه آن‌ها آماده می‌کنند. در ادامه مبحث زیر در مورد ربات واتساپ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آنچه در این صفحه مطالعه خواهید کرد
    برای شروع تولید جدول مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    چرا کسب‌وکارها باید از ربات واتساپ استفاده کنند؟

    زمانی که شرکت‌ها شروع به استفاده از ربات‌ها کردند، اکثر مردم برای اولین بار با آن‌ها در فیسبوک مواجه شدند. با این حال، در این بین، ربات‌ها به دیگر پلتفرم‌های ارتباطی و پیامرسان‌ها گسترش یافته‌اند. با توجه به اینکه واتساپ یکی از پرکاربردترین پیامرسان‌های جهان است، بسیاری از شرکت‌ها شروع به راه‌اندازی ربات‌های واتساپ کردند تا به آن‌ها کمک کنند ارتباط خود با مشتریان را بهبود بخشند.

    واتساپ یکی از جذاب‌ترین پیامرسان‌های حال حاضر جهان است! در سراسر جهان، مردم روزانه بیش از 100 میلیارد پیام را از طریق پیامرسان‌ها ارسال می‌کنند. اگر کسب‌وکارها می‌خواهند به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند، باید آن‌ها را در کانال‌های ارتباطی مورد علاقه خود ملاقات کنند و خیلی وقت‌ها این کانال، واتساپ است! شرکت‌ها و کسب‌وکارها به دلایل زیر از پیامرسان و ربات واتساپ استفاده می‌کنند:

    • تعداد زیاد کاربران و مشتریان: واتساپ بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، به احتمال زیاد همه کاربران و مشتریان شما نیز در حال استفاده از واتساپ هستند. با متصل کردن ربات واتساپ به کسب و کار خود به راحتی پاسخ مشتریان را به صورت اتوماتیک بدهید و آن ها را مدیریت کنید.
    • گروه هدف: علاوه بر جوانان، بیش از دو سوم افراد بالای 65 سال نیز از اپلیکیشن پیامرسان واتساپ استفاده می‌کنند. همین امر موجب آن است که واتساپ یک کانال ارتباطی قوی و موثر برای شما باشد.
    • کارایی: شرکت شما می‌تواند با استفاده از ربات واتساپ به طور متوسط 80 درصد سریع‌تر از حالت معمول پاسخ مخاطبان را بدهد که این یعنی پشتیبانی و افزایش فروش برای مجموعه و کسب و کار شما
    • محبوبیت: شرکت‌ها برای ارتباط با مشتریان خود به کانال‌های ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و پیامک متکی هستند. اما امروزه 61 درصد از مشتریان می‌خواهند با آن‌ها در پیامرسان‌هایی مانند واتساپ ارتباط برقرار کنند. و برای آن ها نیز به شدت مهم است که پاسخ سوال خود را سریع دریافت کنند. ولی در شرایطی که تعداد مشتریان زیاد باشد فقط با استفاده از یک ربات واتساپ قدرتمند می توان با نهایت سرعت پاسخ مخاطبان را داد.
    • مقبولیت: نزدیک به 50 درصد از مشتریان می‌خواهند از طریق واتساپ با شرکت‌ها در ارتباط باشند. بیش از 65 درصد از خریداران آنلاین، خواهان خدمات و مشاوره از طریق واتساپ هستند! و همگی نیز برای دریافت پاسخ پرسش خود نیز عجله دارند
    پاسخگویی خودکار در واتساپ

    استفاده سازمان بهداشت جهانی از ربات واتساپ

    در ادامه به صورت خیلی کامل و مو به مو ربات واتساپ را بررسی خواهیم کرد. اما جالب است بدانید سازمان بهداشتی جهانی هم از ربات واتساپ بیزینس سندر استفاده میکند. اگر دوست دارید میتوانید آن را تست کنید. فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید تا آخرین اخبار کرونا را از ربات بگیرید.

    ربات واتساپ چیست؟

    یک ربات واتساپ با استفاده از یکپارچگی اپلیکیشن واتساپ بیزینس، یک تجربه مکالمه خودکار را در زمان آنی مستقیماً به مشتریان ارائه می‌دهد. ربات‌های چت در واتساپ می‌توانند مبتنی بر قواعد یا مبتنی بر NLP (استفاده از پردازش زبان طبیعی برای تأثیر مکالمه بیشتر) فعالیت کنند.
    مهمترین مزایای ربات واتساپ عبارتند از:

    • امکان برقراری ارتباط سریع و همزمان با پایگاه مشتری در زمان مناسب
    • برقراری ارتباط با مشتریان بدون اجبار کردن آن‌ها به استفاده از برنامه‌ایی خاص
    • ارائه یک تجربه متفاوت با هر درجه از تعامل، به لطف تاریخچه دقیق کاربر و جمع‌آوری داده‌ها

    یک ربات واتساپ علاوه بر پشتیبانی مشتری می‌تواند برای فروش و تولید سرنخ، تبلیغ و توصیه محصول، تعامل و بازخورد مشتری، رزرو، ارتباطات داخلی شرکت و غیره استفاده شود.
    کسب و کارهایی که به احتمال زیاد از ربات واتساپ سود می‌برند شامل املاک و مستغلات، مسافرت و هتل‌ها، امور مالی، آموزشی، خرده‌فروشی‌های آنلاین و سایر کسب و کارهایی است که در زمینه به اشتراک‌گذاری اطلاعات فعالیت می‌کنند.

    ربات واتساپ که واتسینو در اختیار شما قرار میدهد ویژگی ها و قابلیت های بسیاری دارد. در دنیا امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی باید با استفاده از ابزار های مختلف باید کسب و کار خود را هوشمند و خودکار کنیم. مدیریت آسان مشتریان، تبلیغات پربازده و کم هزینه، بدون نقص و قابل اطیمنان برای توصیف ربات و کارایی های آن کافی است.

    مزایای استفاده از ربات واتساپ چیست؟

    • ربات‌ها کمک بزرگی در خدمت رسانی به مشتری ها هستند: واضح‌ترین مزیت این است که شما می‌توانید خدمات به مشتری خود را خودکار کنید. به تمام سوالات متداولی که از تیم شما هر روز پرسیده می‌شود، فکر کنید. چه زمانی بسته من می‌رسد؟ چگونه می‌توانم وضعیت تحویل خود را بررسی کنم؟ چه نوع پرداختی را پیشنهاد می‌کنید؟ این سوالات، تیم شما را مشغول می‌کند و در نهایت، آن‌ها بارها و بارها به سوالات مشابه پاسخ می‌دهند. این کار خسته‌کننده است و شامل مدت زمان انتظار طولانی برای مشتریان است. با یک ربات واتساپ، بسیاری از این سوالات متداول را می‌توان خیلی سریع‌تر پاسخ داد.

    ربات واتساپ، بار کاری تیم خدمات مشتری شما را کاهش می‌دهد، به مشتریان شما کمک می‌کند بسیار سریع‌تر ثبت سفارش کنند و زمان بیشتری برای رسیدگی به مسائل پیچیده‌تر مشتری باقی می‌گذارد. با کمک ربات‌های واتساپ، کسب‌وکار شما در واقع می‌تواند تا 80 درصد کارآمدتر شود. با استفاده از ربات واتساپ در نهایت در زمان و پول شما صرفه‌جویی می‌شود و مشتریان و همکاران شما راضی‌تر خواهند بود.

    با این حال، کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که یک ربات واتساپ می‌تواند برای شما انجام دهد:

    • ارائه خدمات مشتری به صورت 24 ساعته (ربات‌ها نمی‌خوابند و بیمار نمی‌شوند).
    • افزایش رضایت مشتری (ربات‌ها سریع‌تر فعالیت می‌کنند).
    • ربات‌ها را می‌توان طوری طراحی کرد که مکالمات شخصی با مشتریان شما داشته باشند، که این باعث افزایش تعامل مشتری خواهد شد.
    • ارتباط ایمن با مشتریان

    اساساً یک ربات واتساپ، کمک‌کننده شما در دستیابی به اهدافتان است. بسیاری از کارهایی که کسب‌وکارها می‌خواهند به‌طور خودکار انجام شوند را می‌توان با استفاده از ربات واتساپ حل کرد، بنابراین نیازی نیست ربات پیچیده‌تر از آنچه باید باشد

    یک ربات واتساپ می‌تواند به کسب‌وکار، کارمندان و مشتریان شما مزایای زیادی ارائه دهد. با این حال، قبل از اینکه ربات چت واتساپ را راه‌اندازی کنید، ابتدا باید چند نکته را در نظر بگیرید که در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

    یکی از مزایای اصلی استفاده از ربات واتس اپ این است که به مشاغل اجازه می دهد خدمات پشتیبانی مشتری خود را خودکار کنند. این می تواند مقدار قابل توجهی در زمان و منابع برای کسب و کار صرفه جویی کند و در عین حال به مشتریان کمک های سریع و کارآمد ارائه دهد. یک ربات واتس اپ را می توان طوری برنامه ریزی کرد که به سوالات متداول پاسخ دهد، از مسائل رایج پشتیبانی کند، و حتی در صورت لزوم پرس و جوهای پیچیده تر را به عوامل انسانی هدایت کند.

    یکی دیگر از مزایای استفاده از ربات واتس اپ این است که روشی راحت تر و در دسترس برای مشتریان برای تعامل با یک تجارت فراهم می کند. با افزایش محبوبیت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ با کسب‌وکارها ارتباط برقرار کنند. یک ربات واتس اپ می تواند پشتیبانی 24 ساعته را به مشتریان ارائه دهد و به آنها امکان می دهد در هر زمانی از شبانه روز به سؤالات خود پاسخ دهند.

    ربات واتساپ

    قابلیت های ربات واتساپ واتسینو

    ربات واتساپ، یک نرم‌افزار خودکار است که از قواعدی خاص و هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و بر روی پلتفرم واتساپ اجرا می‌شود. افراد از طریق رابط چت با ربات واتساپ ارتباط برقرار می‌کنند، دقیقاً مانند صحبت کردن با یک شخص واقعی. این ربات در اصل مجموعه‌ایی از پاس‌های خودکار است که مکالمه انسانی در واتساپ را شبیه‌سازی می‌کند. اما موضوع و قابلیت های ربات واتساپ به همین جا ختم نمی شود با ما همراه باشید

    ارسال پیام انبوه در واتساپ

    ارسال پیام انبوه در واتساپ مهم ترین ویژگی و قابلیتی است که باید از ربات واتساپ انتظار داشته باشیم. خب در حالت معمول اگر به صورت دستی بخواهید پیامی را در واتساپ به صورت انبوه ارسال کنیم فرایند زمان بر و حوصله سر بری را باید طی کنیم.

    ابتدا باید شماره های مورد نظر را مورد به مورد ذخیره کنید. بعد از آن یکی یکی آن ها را انتخاب کنید و در بهترین حالت میتوانید ۵ مورد ۵ مورد مخاطبین را انتخاب و برای آن ها پیام خود را ارسال کنید. احتمالا این روش رو قبلا تست کرده اید به معنای واقعی مزخرف و زمان بر و به دور از حوصله است.

    اما با استفاده از یک ربات واتساپ میتوانید ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره، و به راحتی آب خوردن انجام بدید. اصلا نیازی نیست شماره ها را ذخیره کنید. تفاوتی ندارد شماره ها در فایل اکسل باشد یا فایل متنی تنها با ۲ کلیک کار تمام است و به کل لیست میتوانید پیام خود را ارسال کنید. چی بهتر از این؟

    اما قابلیت دیگری که ربات واتساپ ما در اختیار شما قرار میدهد. میتوانید نام مخاطب خود را نیز در پیام جایگزاری کنید. (مثلا سلام مهندس فلانی) با توجه به نام مخاطب پیام اختصاصی هر مخاطب آماده و برای آن ارسال میشود. (فقط چند لحظه به این موضوع فکر کنید چقدر طول خواهد کشید به صورت دستی بخواهید نام هر مخاطب را در پیام قرار بدید و برای آن ارسال کنید؟ برای ربات واتساپ این کار یک لحظه هم زمان بر نخواهد بود.)

    پاسخگویی خودکار ۲۴ ساعته

    بیزینس سندر به راتسی یک ربات واتساپ فوق العاده و همه جیز تمام است. که میتواند نقش یک منشی تمام وقت را برای شما ایفا کند. این منشی به لطف هوش مصنوعی میتواند پاسخ درست و شرطی بدهد. به عنوان مثال اگر شخصی کلمه “آدرس” را به خط شما ارسال کرد ربات واتساپ هم آدرس مجموعه شما را ارسال کند. یا اگر شخصی کلمه “کاتالوگ” را به خط شما ارسال کرد فایل PDF کاتالوگ شما ارسال شود.

    شما با استفاده از این قابلیت تا هزار دستور مختلف را میتوانید تنظیم کنید تا ربات واستاپ اتوماتیک در جواب مخاطب شما ارسال کند. این قابلیت کمک شایانی به اکثر کسب و کار ها میکند. چرا که تفاوتی نیست در خواب ناز هستید یا با تلفن مشغول صحبت هستید کار ها اتوماتیک انجام خواهید شد.

    میتوانید سناریوی مورد نظر خود را تنظیم کنید و مخاطب خود را به سمت و سویی ببرید که دلتان میخواهد. این کار فروش شما و تجربه پشتیبانی را به طور قطع دو چندان خواهد کرد.

    شش نکته‌ایی که باید هنگام برنامه‌ریزی ربات واتساپ در نظر بگیرید:

    اهداف تجاری شما تنها نیمه اول معادله استفاده از یک ربات واتساپ موفق است. نیمه دیگر این است که به بهترین ربات برای مشتریان خود نیز فکر کنید زیرا این، مشتریان هستند که با ربات تعامل می‌کنند؛ بنابراین باید مطمئن شوید که تعامل انسان-ربات تا حد امکان بی‌دردسر است. شش نکته‌ایی که باید هنگام برنامه‌ریزی ربات واتساپ در نظر بگیرید، شامل موارد زیر هستند:

    • یک ربات واتساپ چه هدفی باید داشته باشد؟
    • ربات واتساپ من چه ساختاری باید داشته باشد؟
    • ربات واتساپ من باید در مورد چه چیزی صحبت کند؟
    • آیا می‌توانم یک گفتگوی هدایت شده یا رایگان را با ربات ارائه بدهم؟
    • چگونه یک گفتگوی ربات را طراحی کنم؟
    • چگونه به سوالاتی که ربات من نمی‌تواند پاسخ دهد، واکنش نشان دهم؟

    کی واتساپ داره کی واتساپ نداره؟

    یکی از مواردی که میتونه برای ما دردسر ساز بشه این هست که تعداد زیادی شماره از مخاطبین هدف خود داشته باشیم ولی قطعا نمی توانیم از روی شماره ها تشخیص دهیم کدام یک از آن ها واتساپ روی این خط دارند و کدام یک از آن ها واتساپ ندارند. ربات واتساپی که ما در اختیار شما قرار میدهیم به راحتی میتواند لیست عظیمی از شماره ها را برای شما تفکیک کند. و فقط آن هایی را به لیست ارسال اضافه کند که واتساپ دارند.

    استخراج شماره موبایل اعضای گروه ها

    اگر شما هم مثل ما توی گروه های واتساپی مرتبط با کسب و کار خود عضو هستید یا میتوانید گروه های مرتبط با کار خود را پیدا کنید یکی دیگر از قابلیت های ربات واتساپ جمع آوری شماره اعضای گروه های مختلف است. تا بعد از جمع آوری شماره ها به صورت شخصی برای آن ها پیام ارسال کنید.

    لازم به ذکر است افرادی که در این گروه ها عضو هستند به احتمال زیاد تمایل بسیاز زیادی به محصولات یا خدمات شما دارند. از طرفی میتوانید به آن ها بگویید شماره آن ها را از همان گروه به دست آوردید تا سر صحبت باز شود و نهایتا به فروش ختم شود.

    ارسال پیام در گروه های واتساپ

    میتوانید با یک کلیک پیام خود را به همه گروه هایی که در آن عضو هستید ارسال کنید. این کار تاثیر تبلیغات شما را دو چندان خواهد کرد. مشارکت در گروه ها به عنوان یک ترفند مفید تبلیغاتی در واتساپ است. استفاده از آن را شدیدا به شما توصیه میکنیم.

    متصل به درگاه پرداخت آنلاین

    یکی دیگر از استفاده هایی که میتوانید از ربات واتساپ بیزینس سندر داشته باشید ارسال لینک پرداخت آنلاین است. مشتری میتواند محصول مورد نظر خود را با سناریو از قبل تنظیم شده انتخاب کند و بعد از آن حتی لینک پرداخت آنلاین را برای مشتری ارسال کند یا حتی شماره کارت به مشتری بدهد. این ویژگی واقعا کاربردی است.

    همیشه آماده برگزاری کمپین باشید

    همیشه آماده برگزاری کمپین باشید

    یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای پوشاک در ایران یکی از مشتریان واتسینو است. ما ربات واستاپ را برای بیش از ۵۰ شعبه از این فروشگاه معتبر فعال کرده ایم و این فروشگاه زنجیره ای کمال استفاده را از آن میبرد.

    یک داستان واقعی از یک بیزینس واقعی و موفق

    همان طور که گفتیم این نرم افزار جهت ارسال پیام نیازی به ذخیره شماره موبایل ندارد. این ویژگی امکان فوق العاده ای را به این فروشگاه داده است. مشتری زمانی که در هنگام پرداخت اجناس منتخب خود به صندوق مراجعه میکند شماره موبایل او گرفته می شود.

    بلافاصله شماره به نرم افزار اضافه و پیام خوش آمد گویی، تشکر از خرید به همراه فاکتور برای مشتری ارسال میشود. زیبا نیست؟ مشتری در بهترین حالت منتظر دریافت پیام کوتاه است که ناگهان در واتساپ پیام دریافت میکند. البته به همراه تصویر زیبا و فاکتور PDF که همراه آن لینک شبکه های اجتماعی، وب سایت، آدرس شعب هم داخل پیام دریافت میکند.

    ماجرا به همین جا ختم نمی شود. در کسب و کار مناسبت های مختلفی در تاریخ های مختلف بر سر راه است. مثلا شب یلدا، ولنتاین، روز پدر، روز مادر، خرید قبل از عید و… در این ایام نیاز است که با برگزاری کمپین های تبلیغاتی کسب و کار خود را یادآوری کنیم و اعلام کنیم تخفیف ویژه ای را در نظر گرفته ایم تا صف مشتریان به سوی فروشگاه ما هدایت شود.

    خب با این نرم افزار که در طول زمان با آن به مشتری های قدیم پیام ارسال کردیم بدون محدودیت میتوانیم پیام کمپین تبلیغاتی مناسب با مناسبت پیش رو را اطلاع رسانی کنیم. زیبا نیست؟

    در استفاده از ربات واتساپ چه چیزی را باید در نظر گرفت؟

    در بیشتر موارد، شرکت‌ها به ربات‌های پیامرسان ساده نیاز دارند. ربات چت واتساپ شما باید بتواند به سوالات متداول پاسخ دهد. با این حال، به همان اندازه مهم است که مطمئن شوید ربات می‌تواند مشتری را در زمان مناسب و خصوصاً در هنگام طرح سؤالات پیچیده‌تر یا فردی، به سمت نماینده انسانی هدایت کند.

    نکته: به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های اکتبر ۲۰۲۰ برای واتساپ بیزینس، واتساپ اعلام کرده است که شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان توسط یک ربات واتساپ به یک همکار انسانی ارجاع داده می‌شوند. این کار را می‌توان با هدایت مشتری به یک عامل انسانی در چت، یا ارائه یک شماره تلفن یا ایمیل، از طریق پشتیبانی وب یا با استفاده از فرم پشتیبانی انجام داد.

    هنگام ساخت یک ربات واتساپ، مهم است که جنبه‌های زیر را در نظر بگیرید تا در نهایت خدمات مشتری خود را بهینه کنید:

    • خودکار کردن دیالوگها: دیالوگ، هسته اصلی ربات است. ارتباط، بین سوالات کاربر و پاسخ‌های مربوط به ربات برقرار میشود. مثال: تو کی هستی؟ – من ربات هوشمند هستم!
    • موضوعات از پیش تعریف شده: موضوعات به ربات، ساختار می‌دهند. بنابراین، ربات می‌تواند بسته به موضوع، پاسخ‌های متفاوتی به یک سوال بدهد.
    • متغیرها: با کمک متغیرها، ربات شما می‌تواند داده‌های تعریف شده قبلی را از شریک مکالمه خود بازیابی کند. سپس می‌توان از این داده‌ها برای شخصی‌سازی یا هدف‌گذاری استفاده کرد. مثال: نام، سن، محل زندگی، تمایل به ریسک و غیره.
    • یکپارچه٬سازی مدل داده: مدل‌های داده که به صورت جدول هستند دارای داده‌های اضافی می‌باشند. ربات می‌تواند در طول گفتگو به این داده‌ها دسترسی داشته باشد. مثال: کاتالوگ محصولات، ساعات کاری، سوالات آزمون و غیره.
    • تحلیل و بررسی: مهم است که به طور منظم عملکرد و توسعه ربات پیامرسان خود را تجزیه و تحلیل کنید. از یافته‌ها برای بهینه‌سازی ربات استفاده کنید. مثال: رایج‌ترین سوالات بی‌پاسخ کدامند؟ ربات بیشتر به چه سوالاتی پاسخ می‌دهد؟

    بهترین ربات واتساپ کدام است

    ما در واستینو دو نرم افزار بیزینس سندر و بالک واتساپ سندر را به صورت اصلی و قانونی به فروش میرسانیم که بدون شک بهترین ربات واتساپ ساخته شده نرم افزار بیزینس سندر است.

    ربات واتس اپ طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی در صنایع مختلف دارد. یکی از رایج ترین کاربردها در پشتیبانی و خدمات مشتری است. بسیاری از کسب و کارها از ربات های واتس اپ برای ارائه پشتیبانی 24 ساعته به مشتریان خود، پاسخ دادن به سوالات متداول و ارائه پشتیبانی برای مشکلات رایج استفاده می کنند.

    یکی دیگر از کاربردهای ربات واتس اپ در زمینه فروش و بازاریابی است. کسب‌وکارها می‌توانند از ربات‌های چت برای ارائه اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات به مشتریان و حتی برای پردازش معاملات فروش مستقیماً از طریق پلت فرم پیام‌رسانی استفاده کنند. این می تواند به مشاغل کمک کند تا نرخ تبدیل خود را بهبود بخشند و درآمد بیشتری ایجاد کنند.

    سخن پایانی

    اگر شما هم قصد تهیه و استفاده از ربات واتساپ را دارید می توانید به صفحه اصلی وب سایت واتسینو مراجعه کنید تا اطلاعات کامل و جامعی از ربات های موجود در سایت کسب کنید و هر کدام که مناسب تر برای شما و کسب و کار شما بود را انتخاب کنید. حتی می توانید از طریق راه های ارتباطی مختلف که در صفحه تماس با ما در اختیار شما قرار داده شده است با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا مشاوره دریافت کنید.

    واتساپ پلتفرمی است که روزانه میلیاردها کاربر را به هم وصل می‌کند و اکنون به کسب‌وکارها، امکانات بی‌پایانی برای دستیابی و تعامل با مخاطبان انبوه خود بخشیده است. شرکت‌ها اکنون با کمک واتساپ بیزینس می‌توانند با مشتریان در پلتفرم مورد علاقه آنها تعامل داشته باشند و از ربات‌های واتساپ برای انجام سریع‌تر کارها استفاده کنند.

    ربات یک سیستم یا برنامه کامپیوتری با هوش مصنوعی است که قادر به حفظ مکالمه با انسان است. آن‌ها وظیفه شبیه‌سازی مکالمه انسانی را بر عهده دارند. هدف آن‌ها کمک به بخش‌های مختلف خدمات مشتریان همه شرکت‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه و تضمین تجربه دلپذیرتر برای مشتریان است. یک ربات واتساپ می‌تواند به ساده‌سازی جریان‌های کاری کمک کند و به کارمندان در بررسی‌های حضوری، بازیابی داده‌ها و رضایت‌مندی مشتریان یاری برساند.

    در پایان، ربات واتس اپ ابزار قدرتمندی است که مشاغل می توانند از آن برای خودکارسازی خدمات پشتیبانی مشتری و ارائه کمک های سریع و کارآمد به مشتریان استفاده کنند. در حالی که استفاده از ربات های چت دارای معایبی است، مزایای استفاده از ربات واتس اپ بیشتر از معایب احتمالی آن است. از آنجایی که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند، این احتمال وجود دارد که کسب‌وکارهای بیشتری از ربات واتس‌اپ به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود و بهبود تجربه کلی مشتری خود استفاده کنند.

    همچنین اگر نظر یا تجربه ای از کار با ربات های واتساپی دارید در قسمت نظرات همین صفحه با ما و کاربان سایت ما به اشتراک بگذارید.

    نوشته قبلی

    ترفند های ریپورت و بلاک نشدن در واتس اپ

    نوشته بعدی

    آموزش نرم افزار Business Sender Pro

    2 دیدگاه در “ربات واتساپ چیست؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    سبد خرید