آموزش ساخت کانال در واتساپ

آموزش ساخت کانال در واتساپ را برای شما کاربران و همراهان وب سایت واتسینو آماده کرده ایم. همان طور که می‌دانید واتساپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در جهان است که امکان ارتباط سریع و آسان را برای کاربران فراهم می‌کند. این برنامه توانایی ایجاد کانال‌ها را در نسخه جدید خود دارد که می‌تواند برای تبلیغات کسب و کار، ایجاد اجتماعات، و یا به اشتراک گذاری اطلاعات بین افراد مشترک استفاده شود.

ظهور اینترنت و فناوری‌های همراه با آن، دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است. حتی تا 15 سال قبل هم نمی‌توانستیم تصور کنیم که به‌راحتی و تنها با چند کلیک بتوان از مسافت‌های بسیار دور در یک جمعی گرد هم آمد. به لطف فناوری و ایجاد شبکه‌های مجازی می‌توان افراد با علایق مشترک را از هر گوشه دنیا در یک گروه دور هم جمع کرد و موضوعات جالب و موردعلاقه آن‌ها را به بحث گذاشت. واتساپ یکی از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرمی مجازی برای ایجاد گروه‌های مختلف است. در این مقاله از واتسینو به آموزش نحوه ساخت کانال در واتساپ می‌پردازیم.

به صورت کلی کانال ها در شبکه های اجتماهی یک ویژگی بسیار جذاب و کارآمد به حساب می‌آید. اما تا همین چند روز پیش کاربران واتساپ از این ویژگی محروم بودند. اما حالا نسخه جدید واتساپ منتشر شده و ویژگی ساخت کانال در آن فعال شده است تا همه ما بتوانیم از آن استفاده کنیم. خود ما نیز قصد راه اندازی کانال واتساپ واتسینو را داشتیم. که برای اعلام آخرین اخبار نرم افزار بیزینس سندر و ارسال پیام انبوه در واتساپ به کاربران خود اطلاع رسانی کنیم. و تصمیم گرفتیم آموزش ساخت کانال در واتساپ را نیز در واتسینو قرار دهیم تا همه از آن استفاده کنند.

راهنمای گام به گام ساخت کانال در واتساپ

همین چند وقت پیش، امکان ایجاد کانال در واتساپ برای کاربران وجود نداشت و آنها برای داشتن کانال باید ابتدا گروه می‌ساختند و سپس امکان ارسال پیام برای اعضا را غیرفعال می‌کردند. ولی با بروزرسانی‌های جدید واتساپ، این امکان فراهم شده است که کاربران به راحتی کانال بسازند. در اینجا به توضیح چگونگی ساخت کانال واتساپ خواهیم پرداخت.

قابلیت ایجاد کانال در واتساپ یکی از تازه‌ترین امکانات این برنامه است که به تازگی به آن افزوده شده. پیش از هر اقدامی، باید مطمئن شوید که برنامه واتساپ را به آخرین نسخه بروزرسانی کرده‌اید. پس از بروزرسانی، ممکن است متوجه شوید که این ویژگی هنوز برای شما فعال نشده و ایجاد کانال در واتساپ بیزینس برای شما ممکن نیست. در چنین شرایی، باید منتظر بمانید تا این امکان برای شما فعال شود. این ویژگی هم‌اکنون بر روی تمامی گوشی‌ها فعال نیست.

پیام‌رسان واتساپ همانند روزنامه‌ای است که از طریق آن می‌توانید جدیدترین اخبار و مطالب وب‌سایت خود را در آن منتشر کنید. مشترکین شما از این طریق می‌توانند به موضوعات موردعلاقه خود دسترسی داشته باشند. تا قبل از جدیدترین نسخه واتساپ، امکان ساخت کانال در واتساپ به‌صورت مستقیم وجود نداشت؛ اما در آخرین به‌روزرسانی این پیام‌رسان، کاربران می‌توانند ازطریق آشنایی با نحوه ایجاد کانال واتساپ به‌راحتی یک کانال در واتساپ ایجاد کنند. در ادامه آموزش نحوه ساخت کانال در واتساپ دستگاه‌های اندروید، آیفون و کامپیوتر آمده است.

1. ساخت کانال در واتساپ دستگاه های اندروید

برای ساخت کانال در پلتفرم واتساپ گوشی‌های اندروید ابتدا اپلیکیشن واتساپ را روی گوشی خود بازکرده و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به تب Updates در قسمت پایین سمت راست صفحه بروید.

whatsapp updates

  • در مرحله بعد گزینه + را لمس کنید. گزینه کانال جدید یا «New Channel» ظاهر می‌شود. آن را انتخاب کنید.

مرحله دوم ساخت کانال واتساپ

  • روی گزینه شروع یا «Get Started» ضربه زده و دستورالعمل را دنبال کنید. در این مرحله می‌توانید برای کانال خود یک نام انتخاب کنید. امکان تغییر نام کانال نیز وجود دارد. همچنین هنگام ساخت کانال در واتساپ می‌توانید یک آیکون اختصاصی و توضیحات هم به آن اضافه کنید.
  • در مرحله پایان نحوه ایجاد کانال واتساپ، روی گزینه ایجاد کانال یا «Create Channel» ضربه بزنید. در این مرحله کانال واتساپ شما در دستگاه اندروید ایجاد شده است.

2. نحوه ایجاد کانال واتساپ در دستگاه آیفون

در این بخش با آموزش نحوه ساخت کانال در واتساپ دستگاه‌های آیفون آشنا می‌شوید. برای ساخت کانال در واتساپ آیفون مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

  • در مرحله اول به تب به‌روزرسانی یا «Updates» در پایین سمت راست صفحه بروید و روی آیکون + ضربه بزنید.

ساخت کانال در واتساپ آیفون

  • در مرحله دوم نحوه ایجاد کانال در واتساپ آیفون، گزینه ایجاد کانال یا «Create Channel» ظاهر می‌شود. روی آن ضربه بزنید.

ساخت کانال در واتساپ آیفون

  • منوی جدیدی باز می‌شود که با انتخاب «Get Started» ساخت کانال در واتساپ شروع می‌شود. در مرحله اول قوانین و شرایط واتساپ را بپذیرید. سپس برای کانال خود آیکون و توضیحات دلخواه را انتخاب کنید. با دنبال‌کردن تمام مراحل آموزش نحوه ساخت کانال در واتساپ، کانال شما آماده است.

نکته مهم اینکه اگر گزینه «کانال» روی گوشی اندرویدی یا آیفون وجود ندارد، نشان‌دهنده آن است که اپلیکیشن واتساپ شما به‌روزرسانی نشده است. به همین دلیل لازم است قبل از ساخت کانال در واتساپ آن را به‌روزرسانی کرده سپس مراحل بالا را به ترتیب اجرا کنید.

3. ساخت کانال در واتساپ وب کامپیوتر

در صورتی که از واتساپ در گوشی نمی‌کنید و ترجیح می‌دهید از نسخه وب واتساپ در ویندوز استفاده کنید، همچنان می‌توانید کانال واتساپ خود را ایجاد کنید. برای ساخت کانال در واتساپ کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود باید ابتدا مرورگر وب خود را اجرا کرده و وارد نسخه تحت وب واتساپ شوید. به دلیل فیلترینگ واتساپ لازم است یک نرم‌افزار یا افزونه تغییر IP نیز داشته باشید. در ادامه نحوه ایجاد کانال واتساپ در کامپیوتر، مراحل زیر را دنبال کنید.

ساخت کانال در واتساپ وب

  • ورود به اکانت و کلیک روی گزینه «ایجاد کانال» یا «Create Channel»

ساخت کانال در واتساپ کامپیوتر

  • کلیک روی گزینه «ادامه» یا «Continue»، دنبال‌کردن دستورالعمل و پذیرفتن قوانین و شرایط واتساپ
  • انتخاب یک نام، آیکون اختصاصی و توضیحات دلخواه برای کانال

اکنون کانال شما آماده است و می‌توانید موضوعات موردعلاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. نکته قابل‌ذکر اینکه نام، آیکون و توضیحاتی که برای کانال خود انتخاب می‌کنید، قابل‌تغییر هستند و بعد هم می‌توانید برای ویرایش آن‌ها اقدام کنید.

قابلیت‌ های کانال واتساپ

قابلیت ساخت کانال در واتساپ جدیدترین ویژگی این پیام‌رسان است که در خردادماه سال 1402 به آن افزوده شد. این قابلیت موجب می‌شود تا کاربران، کانال‌های اختصاصی خود را ایجاد کرده و آن‌ها را مدیریت کنند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کانال واتساپ می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • آسان بودن نحوه ایجاد کانال واتساپ
  • مدیریت کانال‌ها توسط ادمین‌ها
  • امکان جستجوی کانال‌ها با ابزار جستجو و عضویت در آن‌ها
  • امکان ارسال انواع مختلف محتوا شامل عکس، استیکر، ویدئو و پیام متنی

از طرف دیگر علاوه بر قابلیت‌هایی که ذکر شد و راحتی در آموزش نحوه ساخت کانال در واتساپ، حریم خصوصی ادمین‌ها و کاربران در کانال‌ها کاملاً حفظ می‌شود.

مزایای ساخت کانال در واتساپ

ارتباطات آنلاین از طریق شبکه‌های مجازی، شکل جدیدی به خود گرفته و در زمینه کسب‌وکار، آموزش و بسیاری دیگر از موارد بسیار کارآمد هستند. به همین دلیل ساخت کانال در واتساپ مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. تبلیغات کسب و کار:
    • اگر صاحب کسب و کاری هستید، می‌توانید از کانال واتساپ برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. این روش، راه ارزانی برای رسیدن به مشتریان و افزایش فروش است.
  2. ایجاد اجتماعات:
    • از طریق کانال‌های واتساپ می‌توانید اجتماعاتی بر اساس علایق و اهداف مشترک ایجاد کنید. این اجتماعات می‌توانند به تبادل اطلاعات و تجربیات کمک کنند.
  3. اطلاع‌رسانی:
    • کانال‌های واتساپ می‌توانند به عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی اطلاعات به اعضا مورد استفاده قرار گیرند.
  4. آموزش:
    • اگر مدرس یا مربی هستید، می‌توانید از کانال واتساپ برای ارائه محتوای آموزشی و پاسخ به سوالات دانش‌آموزان خود استفاده کنید.
  5. پشتیبانی مشتری:
    • کانال‌های واتساپ می‌توانند به عنوان یک ابزار پشتیبانی مشتری عمل کنند که اعضا می‌توانند سوالات و مشکلات خود را مطرح کرده و پاسخ بگیرند.
  6. ارتباط سریع و آسان:
    • واتساپ این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی و بدون هیچ هزینه‌ای پیام‌ها و محتواهای خود را با اعضای کانال به اشتراک بگذارید.
  7. پرایوسی و امنیت:
    • واتساپ از رمزنگاری انتها به انتها برخوردار است که اطمینان می‌دهد پیام‌ها و اطلاعات شما امن باقی می‌ماند.

با توجه به مزایای فوق، ایجاد و مدیریت یک کانال در واتساپ می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای ارتقاء کسب و کار، ایجاد ارتباط با جامعه و اطلاع‌رسانی باشد.

نتیجه‌گیری

واتساپ با امکاناتی که برای ایجاد و مدیریت کانال‌ها فراهم می‌کند، فرصت‌های بی‌شماری را برای افراد، گروه‌ها و کسب‌وکارها ایجاد کرده است. از طریق کانال‌های واتساپ می‌توانید به راحتی با افراد مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، اطلاعات و اخبار مهم را اشتراک‌گذاری کنید و حتی کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید. همچنین، این امکان را دارید که جامعه‌ای از افراد با علاقه‌ها و اهداف مشترک ایجاد کنید و تجربیات و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. با اینکه ایجاد و مدیریت یک کانال در واتساپ نیازمند توجه و زمان است، اما مزایایی که بدست می‌آورید ارزش تلاش را دارد. از این رو، اگر هنوز کانالی در واتساپ ندارید، حال می‌توانید با دنبال کردن مراحل آورده شده در این مقاله، کانال خود را ایجاد کنید و از امکانات واتساپ بهره‌مند شوید.

تیم تخصصی واتسینو برای توسعه فناوری در جهت بهبود زندگی روزمره، تلاش می‌کند انواع خدمات شامل طراحی سایت، پنل پیام کوتاه و خدمات مختلف در این حوزه را به بهترین صورت انجام دهد. برای ارتباط با واتسینو و بهره‌مندی از خدمات آن به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

نوشته قبلی

ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره

نوشته بعدی

تاریخچه واتساپ

2 دیدگاه در “آموزش ساخت کانال در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید