نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند امروزه یکی از تکنولوژی های جذاب و جالب در دنیای فناوری هستند که به سرعت جایگاه خود را در زندگی ما پیدا کرده اند. این دستگاه‌های دیجیتال کوچک، همانند گوشی ها به ما این امکان را می‌دهند که از اعلان‌ها و پیام‌ها آگاه شویم، فعالیت‌های ورزشی خود را ردیابی کنیم، موسیقی گوش کنیم و حتی به یادآوری‌های روزانه خود دسترسی داشته باشیم. در این مسیر هیجان‌انگیز، حتی میتوانیم برنامه های جدیدی را روی این دستگاه‌های هوشمند نصب کنیم.

اپلیکیشن واتس‌اپ یکی از پیام‌رسان‌های پر طرف‌دار و محبوب جهان است که بیشتر کاربران تلفن‌های هوشمند، برای ارتباط با دیگران از آن استفاده می‌کنند. این پیام‌رسان به‌گونه‌ای طراحی شده که بتوان بر روی تمام گوشی‌های همراه، تبلت‌ها، حتی رایانه‌ها نصب کرد. در مورد ساعت‌های هوشمند هم کاربران تاکنون می‌توانستند نوتیفیکیشن و اعلان‌های پیام‌رسان واتس‌اپ را در ساعت هوشمندشان دریافت کنند. اما امکان ارسال پیام و صدا و گفتگو را بر روی این ساعت‌ها نداشتند. اما به‌تازگی، شرکت سازنده این برنامه با ارائه نسخه جدید، امکانی را فراهم آورده تا کاربران بتوانند از واتس‌اپ به طور مستقیم این برنامه را بر روی ساعت‌های هوشمند نصب و از آن استفاده کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که سازگاری و قابلیت نصب اپلیکیشن‌ها بر روی ساعت هوشمند به مدل و سیستم عامل آن بستگی دارد. مدل های اقتصادی و چینی این قبلیت را ندارند و مدلهای سامسونگ و اپل واچ دارای این قابلیت هستند. بنابراین پیش از نصب هر اپلیکیشن، بهتر است مطمئن شوید که ساعت هوشمند شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. درباره نحوه نصب برنامه‌ واتس اپ بر روی ساعت‌های هوشمند، در ادامه این مطلب با آموزش مخصوصی که در واتسینو ارائه می‌شود همراه باشید.

نسخه ساعت هوشمند واتساپ

بعد از مدت‌ها، چندی پیش، به طور رسمی نسخه جدید اپلیکیشن واتس‌اپ به کاربران ارائه شد. این در حالی اتفاق افتاد که شرکت گوگل چند ماه پیش، سیستم‌عامل گجت‌های پوشیدنی به نام Wear OS را ارائه کرده و همراه با ارائه آن، نسخه آزمایشی واتس‌اپ برای ساعت‌های هوشمند را ارائه نمود. ولی به دلیل مشکلاتی که داشت، چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. اما به‌تازگی نسخه پایدارتر واتس‌اپ برای این سیستم‌عامل در دسترس قرار گرفته است؛ بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی این نسخه را بر روی ساعت هوشمندتان نصب کنید و از آن به‌راحتی استفاده نمایید. فراموش نکنید که برای استفاده از این پیام‌رسان، می‌بایست، از ساعت‌های هوشمند جدیدتر و به‌اصطلاح پرچم‌دار برندهای مختلف استفاده کنید. به بیان دیگر، این برنامه قابلیت استفاده در ساعت‌های هوشمند میان‌رده و قدیمی‌تر را ندارد. اگر در مورد مراحل نصب این نسخه بر روی ساعت هوشمندتان مطمئن نیستید تنها کافی است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نصب واتس اپ روی اپل واچ

نصب واتس اپ روی اپل واچ

برای نصب واتس‌اپ روی اپل واچ، شما می‌توانید از دو روش استفاده کنید. یکی از روش‌ها نیازمند اتصال آیفون است، در حالی که روش دیگر به شما اجازه می‌دهد تا مستقیماً از اپل واچ خود استفاده کنید.

  • نصب واتس‌اپ با استفاده از اپل واچ:

  1. ابتدا به منوی App Store در اپل واچ بروید.
  2. واتس‌اپ را در بخش جستجو پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
  3. در صفحه بعدی اطلاعاتی مانند امتیازات کاربران، عکس‌ها، نظرات و غیره را مشاهده خواهید کرد.
  4. برای نصب برنامه روی اپل واچ، گزینه Get را انتخاب کنید.
  5. سپس دکمه کناری را دو بار فشار دهید.
  • نصب واتس‌اپ از طریق آیفون:

  1. آیفون و اپل واچ خود را وصل کنید.
  2. وارد اپلیکیشن Apple Watch در آیفون شوید.
  3. گزینه “ساعت من” را انتخاب کنید.
  4. در بخش “برنامه‌های در دسترس”، به دنبال واتس‌اپ بگردید.
  5. گزینه Add و سپس Install را انتخاب کنید.

نصب واتس اپ روی گلکسی واچ

در صورتی که ساعت هوشمند شما از سری Galaxy Watch باشد، می‌توانید با استفاده از خود ساعت یا گوشی خود، نرم افزار واتس‌اپ را نصب کنید. اما به خاطر داشته باشید که نصب مستقیم از طریق ساعت فقط برای Galaxy Watch Series 4 و 5 قابل دسترسی است.

برای نصب واتس‌اپ از خود Galaxy Watch، ابتدا به منوی اصلی از Galaxy Watch Series 4 یا 5 خود دسترسی پیدا کنید. سپس به Google Play بروید و در نوار جستجو در بالای صفحه WhatsApp را جستجو کنید.

برای نصب WhatsApp، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی دکمه Install در پایین صفحه کلیک کنید.
  2. برنامه دانلود و نصب خواهد شد.
  3. لوگوی WhatsApp در منوی اصلی ظاهر می‌شود.

همچنین، برای نصب WhatsApp روی گوشی می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

– برای Galaxy Watch Series 4 و 5: برنامه Galaxy Wearable را باز کرده و به قسمت Store بروید. سپس WhatsApp را جستجو و نصب کنید.

– برای Galaxy Watch 3 و Watch Active 2: برنامه Galaxy Wearable را باز کرده و به قسمت Galaxy Store بروید. سپس WhatsApp را جستجو و نصب کنید.

– برای مدل‌های قدیمی‌تر Galaxy Watch: برنامه Galaxy Wearable را باز کرده و به قسمت Discover بروید. سپس گزینه Find more in the Galaxy Store و سپس بخش Watch را انتخاب کرده و WhatsApp را جستجو و نصب کنید.

واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند

با ارائه نسخه پایدار واتس‌اپ، می‌توانید به‌راحتی از قابلیت‌های مرسوم واتس‌اپ مانند مکالمه، پاسخ دان به پیام‌ها، پاسخ سریع، حتی پاسخ‌دادن به تماس‌های تصویری واتس‌اپ و… استفاده کنید. همان‌گونه که اطلاع دارید، واتس‌اپ قابلیت استفاده از یک حساب در چندین دستگاه، به‌واسطه ویژگی دستگاه‌های پیوندی، دارد. حتی مدت‌ها است که دستگاه اصلی که واتس‌اپ بر روی آن نصب است؛ نیازی به اتصال هم‌زمان به اینترنت ندارد. به این معنی که برای استفاده از واتس‌اپ از طریق ساعت هوشمند، تنها کافی است ساعت‌ شما به اینترنت متصل شود و کار دیگری برای اتصال به دستگاه دیگر (مانند چند سال پیش که واتس‌اپ اجازه چنین کاری را نمی‌داد) لازم نیست.

چگونگی نصب واتس‌اپ روی ساعت هوشمند

برای نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند، لازم است ساعت هوشمند شما مجهز به سیستم‌عامل wear 3 یا نسخه جدیدتر آن باشد. قبل از اقدام نصب اپلیکیشن واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند، باید اطمینان داشته باشید موارد زیر را در اختیار دارید:
– داشتن ساعت هوشمند Wear OS با حداقل نسخه 3. 0
– داشتن گوشی همره اندرویدی با حداقل نسخه 6. 0
– داشتن آخرین نسخه واتس‌اپ بر روی تلفن همراه
– داشتن برنامه Wear Installer بر روی تلفن همراه

بهتر است بدانید گلکسی واچ 6 به زودی قرار است راه اندازی شده و احتمالا با واتس‌اپ ارائه می‌شود. در این حالت شما میتوانید با استفاده از روش‌هایی که برایتان خواهیم گفت، این برنامه را اجرا نمایید.
1- اولین قدم برای نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند، بروز رسانی برنامه ساعت هوشمندتان است:
برای این کار لازم است وارد تنظیمات ساعت هوشمند خود رفته و وای‌فای ساعت را روشن کنید.
همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم، نسخه اصلی واتس‌اپ برای ساعت‌هایی که سیستم‌عامل 3 به بالا دارند، مناسب است.
2- لازم است ساعت هوشمند خود را به تلفن همراه وصل نمایید:
در این مرحله لازم است ساعت هوشمند خود را به تلفنی که بر روی آن واتس‌اپ دارید، وصل کرده و اطمینان داشته باشید که تلفنتان به اینترنت متصل باشد.
همچنین برای سریع‌تر شدن دانلود، ساعت هوشمندتان را به وای‌فای یا اینترنتی که سرعت بالاتری دارد، متصل نمایید.
3- واتس‌اپ را روی ساعت خود نصب نمایید:
باید بدانید دانلود واتس‌اپ همانند برخی برنامه‌های دیگر است:
ابتدا با ساعت خود، به فروشگاه گوگل‌پلی رفته و با دیدن بنر واتس‌اپ به‌عنوان برنامه جدید برای ساعت هوشمندتان، روی آن ضربه زده و دانلود کنید.

نصب واتس‌اپ روی ساعت هوشمند

با زدن روی دکمه Install منتظر نصب برنامه بر روی ساعت باشید. لازم است ساعتتان به اینترنت متصل بوده و یا به گوشی شما که به اینترنت متصل است، وصل باشد.

با راه‌اندازی واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند خود، وقت آن رسیده که حساب واتس‌اپ ساعت را به حسابی که روی گوشی‌تان است، متصل کنید. برای انجام این کار برنامه واتس‌اپ را که به‌تازگی نصب شده، راه‌اندازی کنید. با انجام این عمل، یک اعلان بر روی گوشی شما ارسال خواهد شد. همچنین شاهد اعلان کدی در ساعت هوشمند خود خواهید بود.

واتس‌اپ روی ساعت هوشمند

با ضربه‌زدن روی اعلانی که در گوشی خود مشاهده کرده‌اید، وارد صفحه تأیید شده و روی دکمه تأیید ضربه بزنید.

در این مرحله باید کد را که داخل ساعت هوشمند در اختیار دارید، وارد تلفنتان کنید.

واتساپ در ساعت هوشمند

پس از ورود کد، فرایند نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند شما تکمیل می‌شود.
با این عمل تمامی گفتگوی حساب واتس‌اپ، با ساعت شما همگام‌سازی شده و می‌توانید بدون تلفن همراهتان از اپلیکیشن واتس‌اپ استفاده نمایید.

واتساپ linked

همان‌گونه که شاهد بودید نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند، بسیار راحت است. درواقع ورود به اپلیکیشن واتس‌اپ در ساعت هوشمند، امکانات جدید و شگفت‌انگیزی در اختیار کاربران می‌گذارد که می‌تواند با توجه مستقل‌بودن از گوشی تلفن همراه، دارای ویژگی‌های نو برای استفاده‌کنندگان از این امکانات باشد. با نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمندتان، ممکن است تلفن همراه را فراموش کرده و با خیال راحت از خانه خارج شوید. تنها کافی است ساعت هوشمند‌تان به اینترنت متصل باشد و دیگر جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.
همان‌طور که توضیح دادیم نصب پیام‌رسان واتس‌اپ همانند دیگر فایل‌های APK نبوده و لازم است برای نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند، مراحل بالا را انجام دهید.
در آخر باید گفت دردسترس‌بودن اپلیکیشن واتس‌اپ در ساعت هوشمند، پیشرفت قابل‌توجهی در شیوه ارتباطی این پیام‌رسان بوده و به‌راحتی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. شما با داشتن این قابلیت، به‌راحتی می‌توانید امکانات پیام‌رسان واتس‌اپ را بر روی مچ خود داشته باشید و از آن استفاده کنید.

محدودیت‌های نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند

لازم است بدانید هرچند داشتن اپلیکیشن واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند، یک راه مطمئن برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده‌تان است؛ ولی محدودیت‌هایی هم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

با نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند، شما قادر خواهید بود از این پیام‌رسان بر‌ای ارسال و دریافت پیام و برقراری تماس استفاده کنید. اما همچنان محدودیت‌هایی در این برنامه به قوت خود باقی است. چرا که هنوز هم دیدن عکس‌ها، فیلم‌ها یا موارد چندرسانه‌ای دیگر در این برنامه ممکن نیست. همچنین اگر ساعت هوشمند شما قابلیت وصل‌شدن به اینترنت سیم‌کارت نداشته باشد،

تنها زمانی می‌توانید از قابلیت واتس‌اپ استفاده کنید که از طریق بلوتوث به گوشی تلفن همراهتان متصل باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید از واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند بهره‌ای ببرید. همچنین نقطه‌ضعف نصب واتس‌اپ بر روی ساعت هوشمند، مصرف بیش از حد باتری ساعت است.

ارسال پیام‌ها از طریق ساعت هوشمند

نصب واتساپ بر روی ساعت هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد که با اتصال به وای فای، بدون نیاز به گوشی خود پیام‌هایی را برای دوستانشان ارسال کنند. این ویژگی بسیار کاربردی است و به کاربران اجازه می‌دهد به سادگی و راحتی با دیگران در ارتباط باشند، حتی در مواقعی که گوشی همراه در دسترس نیست! از شما که تا انتهای این مطلب همراه واتسینو بودید، سپاسگزاریم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم تا بتوانیم خدمات خود را بهبود بخشیم و به نیازهای هوشمند شما پاسخگو باشیم.

نوشته قبلی

استخراج شماره موبایل از گوگل مپ

نوشته بعدی

واتساپ سندر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید