نکاتی مهم در رابطه با تهیه و استفاده از خطوط مجازی

نکاتی مهم در رابطه با تهیه و استفاده از خطوط مجازی در واتس اپ (WhatsApp) عنوان این آموزش است در ادامه مواردی که لازم است حتما بدانید را برای شما به وضوح شرح میدهیم تا در تهیه و استفاده از خطوط مجازی آنچیز که لازم است را به خوبی بدانید و از آن استفاده کنید

آنچه در این مقاله میخوانید

خطوط مجازی چیست؟

خطوط مجازی در حقیقت همان سیم کارت فیزیکی و واقعی است با این تفاوت که سیم کارت فیزیکی در دسترسی ما نیست. این خطوط مجازی میتواند از هر یک از کشور های دنیا باشد. همان طور که میدانید هر کشوری نیز قوانین خاص خود را دارد. لازم به ذکر است در اکثر کشور ها همانند ایران اگر سیم کارت را شارژ پولی نکینم یا زنگ و پیامکی با آن ارسال نشود بعد از مدتی سلب امتیاز میشود و این کاملا طبیعی است. مثلا در کشور خودمان در اپراتور ایرانسل این مدت ۴۵ روز است و اگر از یک سیم کارت ایرانسل ۴۵ روز استفاده شود تخلیه خواهد شد و اعتبار آن خط از شما سلب خواهد شد. البته ممکن است شما هم سیم کارت ایرانسلی داشته باشید و مدت ها باشد از آن استفاده کنید ولی هنوز تخلیه نشده باشد. خب این موضوع همان طور که متوجه شدید تا حد بسیار زیادی به قوانین آن کشور و سیاست های جاری آن اپراتور دارد. پس هیچ گاه نمیتوان تاریخ دقیقی را برای آن اعلام کرد.

در دیگر کشور های دنیا هم بسته به قوانین و سیاست های جاری آن اپراتور مدت زمان ابطال و تخلیه خط مشابه ایرانسل است ولی همان طور که گفتیم نمیشود تاریخ دقیقی را برای آن در نظر گرفت. با در نظر گرفتن همین موضوع و عدم دسترسی به سیم کارت فیزیکی در خطوط مجازی میتوان گفت که نباید حساب بلند مدت برای این خطوط در نظر گرفت. و حتما باید عمر خطوط را نیز در نظر داشته باشیم. در نتیجه پیشنهاد میکنیم روی این خطوط حساب داعمی باز نکنید.

خرید خط مجازی

حقیقت این است خرید خط مجازی کاری بسیار راحت است و پیچیدگی خاصی برای آن وجود ندارد کافی است کلمه خرید خط مجازی را در گوگل جست و جو کنید تا با انبوه وب سایت های ایرانی و خارجی در این زمینه آشنا شوید که طبق برسی ما معتبر ترین ها در بین ایرانی ها وب سایت های نامبرلند و ارزان سل است. لازم به ذکر است فرایند تهیه و خرید خط در اکثر این سایت ها مشابه یک دیگر است. در ابتدا باید ثبت نام کنید پس از آن کیف پول خود را در سایت شارژ کنید. و در مرحله بعدی نیز به خرید خط مجازی اقدام کنید. روند خرید خط مجازی روند خاص دیگر ندارد فقط به نکات زیر توجه نمایید:

  1. سعی کنید خطوط خیلی ارزان قیمت از کشورهایی نظیر روسیه، قزاقستان و چین خریداری نکنید؛ زیرا افراد زیادی ترجیح میدهند از شماره های خیلی ارزان برای کارهای تبلیغاتی استفاده کنند. همین امر موجب حساسیت بیش از حد واتساپ بر روی این کشورها میشود.
  2. اگر فیلترشکنی مثلا با سرور انگلیس دارید ترجیحا خطوطی از کشور انگلیس تهیه کنید (و به هنگام فعالسازی و ارسال پیام از آن فیلترشکن استفاده کنید)، تا همه چیز طبیعی به نظر برسد.
  3. بهتر است خطوط را از کشورهای مختلف تهیه نمایید تا به هنگام ارسالهای انبوه واتس اپ، احتمال مسدود شدن خطوط کاهش یابد.

توجه داشته باشید که خطوط مجازی نیز مانند خطوط واقعی نیاز به کسب امتیاز (فرضی) هستند.که در آموزش “ترفند های ریپورت و بلاک نشدن در واتس اپ” به آن اشاره کردیم لذا در این مورد حساسیت لازم را به خرج داده و حتما فرایند طبیعی کسب امتیاز و معتبر سازی این خطوط را انجام دهید و سپس از آنها برای ارسال پیام انبوه استفاده نمایید.

در صورت مسدود شدن خطوط، این کارها را انجام دهید

  • اگر خط شما یک شماره مجازی نـــیست -> نرمافزار واتساپ (و یا نرمافزار کلون) را حذف یا Uninstall کنید. تمامی اطلاعات مربوط به سوابق (Cache) واتساپ را با استفاده از Application maneger حذف کنید اگر خط شما یک خط مجازی است نـباید این مرحله را انجام دهید زیرا خط شما از بین میرود و دیگر دسترسی به آن نخواهید داشت. 
  • اگر از اینترنت ADSL استفاده میکنید، مودم را Restart کنید تا IP جدیدی به شما اختصاص داده شود. اگر از اینترنت همراه استفاده میکنید، آن را برای چند دقیقه در حالت Flight Mode قرار دهید تا در اتصال مجدد به شما IP جدیدی اختصاص دهد (به نحوی باید IP خود را تغییر دهید).
  • بعد از انجام این مراحل، اگر در مرحله ۱ واتساپ را حذف کرده بودید، آنرا مجددا نصب نمایید.
  • در این هنگام باید خط شما از حالت مسدود خارج شده باشد؛ اگر چنین اتفاقی نیافتاد یک یا دو روز از این اکانت هیچ استفاده ای نکنید و سپس مجدد تمام مراحل را طی کنید تا مسدودیت خط رفع گردد.

موارد فوق بیشتر برای خطوط واقعی جوابگو هستند و برای خطوط مجازی احتمالا از بین رفتن دائمی خطوط (در صورت مسدود شدن) زیاد است. در صورتی که روشهای بالا به نتیجه نرسید، ارسال ایمیل به پشتیبانی واتساپ در بعضی از موارد موجب رفع مسدودیت خطوط شده است.

نوشته قبلی

راهنمای نصب چند واتس اپ به صورت همزمان

نوشته بعدی

بازاریابی و تبلیغات در واتس اپ

2 دیدگاه در “نکاتی مهم در رابطه با تهیه و استفاده از خطوط مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید