تبلیغات در واتساپ

خانهتبلیغات در واتساپ
تبلیغات در واتساپ

تبلیغات در واتساپ

تبلیغات در واتساپ نسل جدیدی از تبلیغات است. که به تازکی مورد استقبال قرار گرفته است. و توانسته است نظر برترین مدیران تبلیغاتی در جهان را به خود جلب کند. اما روش های مختلفی برای تبلیغات انبوه در واتساپ وجود دارد که در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها میپردازیم پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

انجام تبلیغات برای یک کسب و کار، یک فرد و یک برند از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است. به گونه ای که می توان گفت رسیدن به موفقیت بدون معرفی و تبلیغ، غیر ممکن است! با داشتن خلاقیت و طراحی متن و بنر های تبلیغاتی جذاب به راحتی می توانید مضمون دلخواه خود را در چشم مخاطبین جای دهید و آن ها را مجاب به بازدید از ارائه تان کنید.

با تلاش بازاریابان برای یافتن راه‌های نوآورانه برای جستجو، دستیابی و تبدیل مخاطبان گسترده‌تر با کمترین هزینه، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به کانالی برای بازاریاب مدرن تبدیل شده‌اند که دائماً در تلاش برای جلب و حفظ توجه مخاطبان خود هستند. واتساپ که محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسانی در جهان است، به دلیل گستردگی مخاطبان و تعداد زیاد کاربران فعال روزانه، به برنامه‌ایی پیشرو برای بازاریابان و تبلیغات تبدیل شده است که می‌تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد.

یک مسئله مهم در خصوص تبلیغ، ادامه دار بودن آن است زیرا نباید اجازه دهید برند و نام شما از یاد مخاطبین تان برود. آیا برای تبلیغات مداوم همیشه احتیاج به صرف انرژی زیادی داریم؟ آیا در آغاز مسیر تبلیغاتی خود باید هزینه هنگفتی متحمل شویم؟ با ما همراه باشید تا کم هزینه ترین، آسان ترین و امن ترین روش تبلیغ یعنی تبلیغات در واتساپ را به شما معرفی کنیم.

چرا تبلیغات در واتساپ بهترین گزینه است؟

کاربران فعال واتساپ در جهان
تعداد کاربران شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

قبل از این که روش های تبلیغات در واتساپ را به شما معرفی کنیم. باید بدانید که امروزه راحت ترین و پر بازده ترین شیوه تبلیغاتی، معرفی کسب و کار در فضای مجازی است. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. شاید با خود فکر کنید بهترین شیوه تبلیغ، استفاده از برنامه اینستاگرام است. اما برای بسیاری از مشاغل این گونه نیست. چرا که اینستاگرام یک محیط زرد است و برای بسیاری از کسب و کار ها خوب و موثر نخواهد بود. در اینستاگرام بیشتر محصولات عمومی مثل لباس، لواشک، کیف و کفش، بدلیحات و… مورد استقبال قرار خواهد گرفت. آیا شما تا به امروز یک آهن فروش را در تبلیغات اینستاگرام مشاهده کرده اید؟ 

برای هر کسب‌وکاری، تبلیغات یک عنصر حیاتی از استراتژی بازاریابی آن محسوب می‌شود. تعدادی از موتورهای جستجوگر و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارند که کسب‌وکارها می‌توانند هنگام اجرای کمپین‌های تبلیغاتی از آن‌ها استفاده کنند اما واتساپ، به‌ویژه، در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای بازاریابان است که به دنبال جذب مستقیم مخاطبان خود هستند.

این اپلیکیشن متعلق به فیس‌بوک حدود دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و این کاربران روزانه بیش از 60 میلیارد پیام از طریق واتساپ ارسال می‌کنند که بخش بزرگی از آن‌ها مستقیماً توسط مصرف‌کنندگان به برندها ارسال می‌شود. این پلتفرم فرصتی عالی برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هستند، زیرا در این صورت می‌توانند مخاطبان جهانی را جذب کنند.

اینستاگرام مناسب شما نخواهد بود اگر محصول یا خدمات تخصصی را ارائه میدهید؛ و اگر بخواهید خودتان کسب و کار و محتوای مد نظرتان را تبلیغ کنید باید وقت و انرژی بسیاری را صرف این کار کنید؛ اگر بخواهید از صفحه های پر بازدید و بلاگر ها کمک بگیرید هم احتیاج به صرف هزینه های بالایی دارید که برای شروع یک کسب و کار شاید مشکل باشد. در ضمن همانطور که گفته شد تبلیغات باید مداوم باشد و در چنین شرایطی هزینه تبلیغاتی تان هم به طور مداوم از جیبتان می رود! پس بهترین راه معرفی خودتان به دیگران، استفاده از برنامه واتساپ می باشد.اما می پرسید چگونه؟ 

چرا واتساپ برای تجارت بسیار مهم است؟

مدت زمان روزانه استفاده از واستاپ
میزان استفاده روزانه کاربران از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف

یک مطالعه شاخص جهانی وب نشان داد که امروزه اکثر کاربران برنامه‌های ارتباطی (84٪) اطلاعات خود را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند. واتساپ و اپلیکیشن ارتباط شخصی اختصاصی فیسبوک مسنجر، به تنهایی بازار را به بیش از 3.3 میلیارد کاربر هدایت می‌کنند. کسب‌وکارها نمی‌توانند و نباید این واقعیت را نادیده بگیرند.

واتساپ دارای کاربران مختلفی است. کسب‌وکارها باید مزایای این فرصت بازاریابی را بشناسند. در ایالات متحده، از هر پنج بزرگسال، یک نفر از این برنامه استفاده می‌کند، در حالی که هند با 340 میلیون کاربر، بزرگترین بازار این اپلیکیشن به شمار می‌رود.

در حال حاضر، پنج میلیون کسب‌وکار در واتساپ بیزینس ثبت نام کرده‌اند و از مزایای اپلیکیشنی که افراد حداقل یک بار در روز از آن استفاده می‌کنند، استفاده می‌کنند.

واتساپ در درجه اول به عنوان یک سرویس پیام‌رسان خصوصی کار می‌کند و این دامنه شخصی‌سازی شده، تجربه را برای کاربر برجسته‌تر می‌کند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر، نمایه‌های عمومی کسب‌وکارها را ارتقا می‌دهند در حالی که واتساپ بر ارتباطات خصوصی خود تمرکز می‌کند. این مزیت باعث تقویت ارتباط بین مشاغل و مشتریان آن‌ها می‌شود.

کسب‌وکارها باید از فرصت‌های بازاریابی که واتساپ ارائه می‌دهد، بهره ببرند. واتساپ علیرغم معرفی اولیه خود به عنوان یک سرویس ارتباطی برای خانواده و دوستان، به تدریج عملکردهای خود را برای استفاده تجاری بهینه کرده است.

کسب‌وکارها می‌توانند اعلان‌هایی را درباره محصولات جدید، به‌روزرسانی‌های ساعات کاری یا حتی اختلال در خدمات در مواقع اضطراری به پایگاه مشتریان خود ارسال کنند. این ارتباط مستقیم، اطلاعات حیاتی در مورد کسب‌وکار شما را به مشتریان ارائه می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد، به گونه‌ایی عمل کنند که با فعالیت‌های شما یکپارچه باشد.

واتساپ، محدودیتی برای چت گروهی و فهرست انتشار (broadcast list) خود دارد. این عملکرد، تنها به 256 کاربر اجازه می‌دهد در هر زمان معین با هم ارتباط برقرار کنند. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند از این محدودیت‌ها به نفع خود استفاده کنند.

یکی از راه‌ها، تقسیم‌بندی پایگاه مشتریان آن‌هاست. این یک مزیت قابل توجه است، زیرا به مشاغل این امکان را می‌دهد که گروه‌های چت یا فهرست‌های انتشار را بر اساس مشخصات خاصی در واتساپ دسته‌بندی کنند.

کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان مختلف را بر اساس صنایع، بخش‌ها یا حتی علایق خود گروه‌بندی کنند. این به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا به مخاطبان خاص در زیر مجموعه‌ها، پاسخ بهتری بدهند.

روش های تبلیغات انبوه در واتساپ:

در پیام رسان واتساپ می توانید به چند شیوه تبلیغات انبوه انجام دهید که در ادامه چهار راه متداول آن را برایتان معرفی می کنیم:

۱-نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتساپ:

بیزینس سندر پرو Business Sender Pro

نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتساپ بهترین گزینه برای تبلیغات گروهی و انبوه در واتساپ است. چرا که این نرم افزار ها برای همین کار ساخته شده اند. این نرم افزار ها هر کدام قابلیت های مختلف و منحصر به فردی نیز دارند. ما در واتسینو دو نرم افزار بیزینس سندر Business Sender و Bulk WhatsApp Sender را به صورت کامل معرفی کردیم. و برای هر کدام نیز آموزش های کاملی را آماده کرده ایم تا به راحتی بتوانید از آن ها استفاده کنید. لازم به ذکر است واتسینو تنها مرجعی است که لایسنس قانونی این دو نرم افزار را در اختیار شما قرار میدهد.

مزایای استفاده از این روش:

  • ارسال پیام گروهی در چت شخصی افراد
  • بدون نیاز به ذخیره شماره موبایل از طریق فایل اکسل 
  • امکان ارسال متن، عکس و کلیپ تبلیغاتی
  • استفاده از قابلیت ضد بلاک نرم افزار
  • امکان ارسال پیام به چت شخصی اعضای گروه ها
  • و…

معایب استفاده از این روش:

  • میتوان گفت اگر قصد تبلیغات انبوه در واتساپ را دارید. این روش بهترین گزینه است ولی اگر در ارسال پیام ها و تبلیغات افراط کنید و حجم بسیار بالایی از پیام را به افراد ناشناس ارسال کنید. امکان بلاک شدن خطوط را دارید که این نیز امری طبیعی است ولی با توجه به بازدهی بالا ارزشش را دارد. و راهکار ساده آن نیز استفاده از خطوط ثالث یا خطوط مجازی است.

۲-استاتوس یا وضعیت در واتساپ

۲-استاتوس یا وضعیت در واتساپ

از طریق این ویژگی به راحتی می توانید برای تمام مخاطبین خود، متن و بنر تبلیغاتی تان را ارسال کنید. برای تمام کسانیکه از این نرم افزار استفاده می کنند و شما، شماره تلفنِ کاربریِ واتساپیِ آن ها را دارید. با قابلیت بارگزاری خودکار و پشت سر همِ استاتوس ها، بنر تبلیغاتی تان بین دیگر استاتوس ها به نمایش در خواهد آمد. اضافه بر این ها شما می توانید لیست کسانیکه از آن بازدید کرده اند را ببینید و برآورد کنید که کدام مخاطبین شما پیگیر تر هستند؛ سپس برای آنها تخفیفات یا خدماتی را در نظر بگیرید و از آنها بخواهید بنر شما را به اشتراک بگذارند.

مزایا استفاده از این روش:

  • عدم محدودیت در تعداد
  • مشخص بودن اشخاص بازدید کننده
  • ادامه دار بودن روند تبلیغات در استوری

معایب استفاده از این روش:

  • فقط کسانی تبلیغ شما را مشاهده می کنند که شماره شما را ذخیره داشته باشند و شما هم شماره آن ها را ذخیره داشته باشید.
  • بسیاری از افراد بسیار کم یا هرگز به قسمت استوری های واتساپ وارد نمی شوند.
  • بازدهی بسیار پایین

این گزینه داخل خود برنامه واتساپ وجود دارد و امکان استفاده از آن، هم در نسخه اندروید و هم در نسخه IOS وجود دارد. گزینه New Broadcast یا Broadcast List را از قسمت سه نقطه ی تنظیمات یا بخش ایجاد چت، بیابید. به کمک این لیست مخاطبینی که می خواهید برای آن ها پیام تبلیغاتی ارسال کنید، انتخاب کنید. بعد از اعمال تنظیمات، صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در آن متن تبلیغاتی تان را می توانید تایپ ، و برای هر یک از مخاطبین انتخاب شده به صورت جداگانه ارسال کنید. در ضمن این لیست را می توانید بارها و بارها ویرایش کنید و افرادی را که قبلا برای آنها پیام فرستاده اید حذف کرده و افراد جدید را جایگزین کنید.

مزایا استفاده از این روش:

  •  ارسال سریع پیام به لیست دریافت کننده

معایب استفاده از این روش:

  • دریافت کنندگان باید حتما شماره شما را ذخیره داشته باشند در غیر اینصورت پیام شما به آن ها ارسال نخواهد شد. حتی اگر گفت و گو داشته باشید. یا شما شماره آن ها ذخیره داشته باشید پیام شما ارسال نخواهد شد.
  • محدودیت ۲۵۰ عددی
  • بازدهی بسیار پایین

سازمان‌هایی که از واتساپ برای تجارت استفاده می‌کنند:

از جمله سازمان‌هایی که در سرتاسر جهان از واتساپ برای تجارت خود استفاده می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوپا (شرکت خدمات مالی و مراقبت سلامت بریتانیایی): صندوق سلامت بوپا که به دنبال برقراری ارتباط متفاوت با مشتریان خود بوده است، یک کانال پیام‌رسانی واتساپ راه‌اندازی کرده است که مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند. در دوران کرونابه دلیل بسته شدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی بوپا، مشتریان بیشتری با مراکز این شرکت تماس گرفتند. سرویس واتساپ به این معنی است که مشتریان می‌توانند از طریق پیام با این شرکت در ارتباط باشند. این شرکت در استرالیا قرار دارد و با این کار خصوصاً در دوران کرونا توانست خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهد.
  • شرکت Klook: شرکت Klook که وب سایت رزرو آنلاین سفر است با کمک یک حساب تجاری واتساپ و فعالیت خود در این حساب، موفقیت برنامه‌های خود را در آسیا و اقیانوسیه افزایش داد.در واقع  Klook با استفاده از محبوبیت استفاده از واتساپ در منطقه، خدمات خود را با این پلتفرم ادغام کرد تا به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهد.
  • رستوران Pollo Campero: فست فود زنجیره‌ایی Pollo Campero سیستم سفارش خود را از طریق یک حساب تجاری واتساپ پیاده‌سازی کرده است. این حرکت به Pollo Campero اجازه داد تا خدمات خود را با مشتریان شخصی‌سازی کند، سفارشات خود را بیشتر کند و حاشیه سود خود را افزایش دهد.
  • و…

نتیجه گیری:

برای توسعه کسب و کارتان بی برو و برگرد به تبلیغات نیاز دارید. اینکه این تبلیغات در محیطی امن و با کیفیت انجام شود مهم است؛ اینکه هزینه ای که صرف این کار می کنید بی فایده نباشد و تاثیر بر روند فروش یا جذب مخاطب شما داشته باشد هم مهم است.

در این مقاله به شما تبلیغات انبوه در واتساپ را معرفی کردیم و دریافتیم که شما می توانید به کمک یک اپلیکیشن و بدون نیاز به صرف انرژی، هزینه های سنگین و متعدد و وقت فراوان (از طریق ارسال پیام انبوه) در واتساپ اقدام به تبلیغ و جذب مخاطب بی شمار کنید و این محیط امن، منحصر به فرد و پُر مخاطب را برای توسعه کسب و کارتان پیشنهاد دادیم.

واتساپ دارای کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان است. این اپلیکیشن، فرصتی عالی برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هستند تا بتوانند مخاطبان جهانی را جذب کنند. واتساپ یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای تبلیغات کسب‌وکارها محسوب می‌شود، به شرطی که از آن درست استفاده کنید.

راه های مختلف تبلیغات انبوه از طریق واتساپ، این امکان را به شما می دهد که بدون نیاز به داشتن تخصصی آنچنانی و به تنهایی، برند یا مضمون مد نظر خود را به سمع و نظر دیگران برسانید؛ تمام لوازمی که برای این کار احتیاج دارید یک تلفن همراه هوشمند به علاوه نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتساپ می باشد.

بیشتر بدانید

همان طور که می دانید این روزه ها شاهد مقایسه عملکرد واتساپ و پیام رسان های دیگر توسط عوام در نظر سنجی های مختلفِ صفحه های پر بازدید هستیم. برنامه واتس اپ در 2 مدل با ویژگی های متفاوت طراحی شده و قابل دسترس است. نوع اول آن همین اپلیکیشن پیام رسان واتساپ معمولی است که در تلفن همراه اکثر ما نصب شده است. نوع دوم آن که مخصوص کسب و کار های اینترنتی است و زیر مجموعه شرکت فیسبوک می باشد. می دانید که پلتفرم واتساپ در هر دو مدل آن، برای شرکت فیسبوک می باشد که به خاطر جریاناتی اخیرا اسم آن به متا (Meta) تغییر یافته است. در هر دوی این نرم افزار ها می توانید به راحتی کسب و کارتان را تبلیغ کنید.

مصرف کم اینترنت و اشغال ناچیز فضای ذخیره سازی و در عین حال سرعت آپلود بالای فایل در نسخه های واتساپ، یکی از ویژگی های غیر قابل انکار آن ها می باشد. با اینکه در سراسر دنیا استفاده از این نرم افزار ها رایج است اما مشکلات ترافیکی بسیار اندکی دارد که خب برای صاحبان تبلیغ بهترین گزینه می توانند باشند؛ زیرا مخاطبینی همیشه در دسترس با سرعت ارتباط بالا خواهند داشت.

با توجه به آخرین نسخه های به روز رسانی شدۀ الگوریتم واتس اپ، شما می توانید متن ارسالی تان را جذاب تر طراحی کنید. با قرار دادن برخی نماد ها مثل نماد ستاره در آغاز و پایان نوشته خود، می توانید آن بخش از متن را که اهمیت بیشتری دارد بولد Bold یا پررنگ کنید. همچنین امکان ایجاد نظرسنجی در گروه یا کانال به تازگی در تازه ترین بروزرسانی ها دیده شده است و می توانید به کمک آن محیط تبلیغاتی خود را پویا تر و صمیمانه تر بسازید.

در ضمن عدم قطعیت دریافتِ بازدیدِ واقعی از سوی برخی صفحه ها در دیگر اپلیکیشن ها امری واضح است در حالی که واتساپ این مشکل را ندارد و حداقل شما می دانید متن معرفی یا بنر تبلیغاتی تان به رویت مخاطبین رسیده یا نه، یا دقیقا چه تعدادی از پیام شما آگاه شده اند.

واتس اپ بیزنس امکانات بیشتری نسبت به واتس اپ معمولی برای کاربران فراهم آورده است. از جمله این امکانات، می توان به ایجاد لیست و دسته بندی چت ها و گروه ها، ارائه توضیحاتی دربارۀ خود و شرکتتان در قسمت بیوگرافی به علاوه تمامی امکانات واتساپ معمولی اشاره کرد.

واتساپ بیزنس بیشتر برای کسانی که صاحب برند، مغازه یا کمپانی می باشند و قصد دارند معرفی نامه و متن قراردادی خود را تبلیغ کنند طراحی و ساخته شده است.

سبد خرید