ترفند های ریپورت و بلاک نشدن در واتس اپ

ترفندهای ریپورت و بلاک نشدن در نرم افزار واتس اپ (WhatsApp) یکی از آموزش های بسیار ضروری است که حتما باید هر شخصی که قصد تبلیغات در واتس اپ را دارد و می خواهد از نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتس اپ استفاده کند از آن آگاه باشد. و کلیه نکات ذکر شده در زیر را به صورت سختگیرانه رعایت کند. لازم به ذکر است آموزش پیش رو حاصل یک سال تجربه و ارسال ۲ میلیون پیام انبوه در واتس اپ توسط گروه واتسینو است. با ما همراه باشید.

 

آنچه در این آموزش یاد میگیرید

مقدمه

تفاوت ارسال پیام انبوه در واتس اپ و پیامک انبوه تبلیغاتی

قبل از این که بپردازیم به نکات مهم و آموزش ها اجازه بدید یک موضوع بسیار مهم را برای شما روشن کنیم. تبلیغات در واتس اپ را با تبلیغات پیامکی (SMS) و ارسال اس ام اس هایی که به صورت فله ای یا منطقه ای ارسال میکردیم اشتباه نگیرید. چرا که وقتی شما پیامک انبوه ارسال میکنید خطوطی که با آن پیامک ارسال میشود به هیچ عنوان امکان گزارش دادن یا مسدود و جریمه شدن در آن وجود ندارد. اما در پیام رسان ها اوضاع کاملا متفاوت است و واتس اپ نیز از این موضوع مستثنا نیست.

در اپلیکیشن واتس اپ اگر شما پیامی را به شخصی ارسال نمایید که آن شخص از پیام شما خوشش نیاید ممکن است بر روی دکمه Report کلیک کند و پیام و خطی که شما با آن پیام ارسال کردید را به عوان مزاحم به شرکت واتس اپ گزارش دهد. خب اگر تعداد این گزارش ها زیاد شود خط شما از طرف واتس اپ جریمه یا مسدود می شود.

واتس اپ در ایران محبوب است پس ارزشش رو داره

همه ما به خوبی میدانیم که در حال حاضر در کشورمان ایران واتس اپ محبوب ترین پیام رسان است. و اگر ما برای هر شخصی پیامی ارسال کنیم بی درنگ خوانده میشود و بازدید پیام های ارسالی ۱۰۰ درصد است. همین موضوع آنقدر مهم است که تمام تلاش خود را بکنیم تا صدای کسب و کار خود را به گوش همه برسانیم حتی با وجود این محدودیت ها در ارسال پیام های انبوه در واتس اپ.

در تبلیغات واتس اپ هوشمندانه عمل کنید

در اپلیکیشن واتس اپ اگر شما پیامی را به شخصی ارسال نمایید که آن شخص از پیام شما خوشش نیاید ممکن است بر روی دکمه Report کلیک کند و پیام و خطی که شما با آن پیام ارسال کردید را به عوان مزاحم به شرکت واتس اپ گزارش دهد. خب اگر تعداد این گزارش ها زیاد شود خط شما از طرف واتس اپ جریمه یا مسدود می شود.

یک مثال هوشمندانه...

در نظر بگیرید شما تبلیغات لباس خواب زنانه یا کاسه بشقاب را برای عده ای از آقایان ارسال کنید. وای چه افتضاحی… ریپورت شدن شما توسط آقایان تضمینی است. و بلافاصله روی دکمه Report کلیک میکنند و پیام ارسالی شما را به عنوان مزاحمت به واتس اپ گزارش میدهند. (چرا که تبلیغات لوازم آرایشی. کاسه بشقاب یا لباس خواب زنانه چیزی نیست که آقایان از آن خوششان بیاید و به کارشون بیاد پس روی دکمه Report کلیک خواهند کرد.

یا حتی گاهی پیام هایی ارسال میشود که کاملا غیر حرفه ای است مثلا بدون مقدمه و هیچ توضیحی فقط لینک اینستاگرام ارسال شده است. خودتان را بگذارید جای دریافت کننده پیام آیا خوشحال میشوید از دریافت چنین پیام هایی؟ من که هرگز

بانک شماره موبایل مقصد باید هدفمند باشد

می توان گفت مهم ترین نکته ای که به شما کمک میکند تا از ارسال پیام های واتس اپی خود نتیجه ای فوق العاده بگیرید و کمترین تعداد ریپورتی و بلاکی را دریافت کنید یک بانک شماره موبایل هدفمند از مشتریان احتمالی است. کسانی که با زمینه فعالیت و شغلی شما ارتباط مستقیم دارند. 

بانک شماره موبایل هدفمند از کجا پیدا کنیم؟

برای دریافت بانک شماره موبایل که به مشتریان بالقوه خود پیام ارسال کنید ۳ راه پیش روی شما است:

بانک اطلاعات شماره موبایل مشاغل و اصناف

یک بانک اطلاعات شماره موبایل مشاغل معتبر به نام شماریتو وجود دارد. که به راحتی میتوانید در بین ۹۰۰ دسته شغلی و صنفی که مرتبط با کسب و کار شما است جست و جو کنید و پکیجی که مناسب تبلیغات شما است را پیدا کنید و تنها با چند کلیک شماره ها را دریافت و به نرم افزار اضافه کنید. خب در این حالت دریافت کنندگان پیام شما هدفمند است و می توانید با آن ها تعامل داشته باشید و ۱۰۰٪ کمتر ریپورت خواهید شد.

استخراج شماره اعضا گروه ها

همان طور که در توضیحات نرم افزار Bulk WhatsApp Sender که از سایت ما تهیه کردید گفته ایم این نرم افزار فوق العاده یک ویژگی بسیار مهم دارد آن هم استخراج اعضا گروه های واتس اپی است. به این شکل شما میتوانید اعضای گروه مورد نظر که میتوانند مشتریان هدف شما باشند را جمع آوری و لیست کنید. که میتواند یک گزینه مناسب برای تبلیغات هدفمند شما باشد.

مشتریان قدیمی را فراموش نکنید

تا قبل از این که با این نرم افزار آشنا شوید مجبور بودید به مشتریان قدیمی خود پیام تبلیغاتی را به صورت تکی نکی یا پنج تایی ارسال کنید این کار خیلی حوصله سر بر است درسته؟ حتی شاید بسیاری از مواقع وقت نمی کردید که پیام تبلیغاتی خود را به همه مشتریان ارسال کنید و در اواسط راه کلا پشیمان میشدید اما حالا به لطف این نرم افزار میتوانید با یک تنظیم کوچک به همه مشتریان خود در سریع ترین زمان ممکن پیام ارسال کنید و لازم به ذکر است قطعا مشتریان قدیمی شما را بلاک یا ریپورت نخواهند کرد و یا تعداد آن بسیار اندک خواهد بود.

متن تبلیغاتی نباید تبلیغاتی باشد

همان طور که گفتیم در ارسال پیام های انبوه تبلیغاتی آن هم در پیام رسان ها مثل واتس اپ باید هوشمندانه عمل کنید از ارسال های پیام تبلیغاتی خشک و خالی و ادبیات رسمی به شدت پرهیز کنید. سعی کنید برای نگارش متن پیام زمان بگذارید و حوصله خرج کنید تا مشتریان خود را شیفته کسب و کار خود کنید.

متن خودمانی و صمیمانه نگارش کنید

حقیقت این است که فضای مجازی یک فضای دوستانه و صمیمانه است پس نباید در تبلیغات خود از متون رسمی و ادبی استفاده کنیم. پس سعی کنید پیامی خودمانی و صمیمانه را نگارش کنید. برای مشتریان تخفیف و یا پیشنهادی شگفت انگیز در نظر بگیرید تا بیشتر پیام شما جذاب شود

درج نام و نام خانوادگی افراد در متن پیام

یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتس اپ درج نام و نام خانوادگی افراد در متن پیام تبلیغاتی است. این کار حس آشنایی و صمیمت در گذشته را برای مشتری به ارمغان می آورد.

به صورت خلاصه میتوان گفت در تبلیغات واتس اپی باید اطلاعات دقیقی از درباره کسانی که قصد ارسال پیام به آن ها را دارید داشته باشید تا با توجه به شغل. علایق و جنسیت ارسال پیام انبوه را انجام دهید تا علاوه بر کاهش تعداد ریپورت حداکثر بازدهی را دریافت کنید.

پرونده خطوط واتس اپ

یک موضوع بسیار مهم در اپلیکیشن واتس اپ پرونده خط و تاریخچه آن است. لازم به ذکر است که بگوییم واتس اپ نسبت به خطوط قدیمی و با تاریخچه معتبر حساسیت زیادی ندارد و هر زمان که اراده کنید میتوانید ارسال پیام انبوه را با این خطوط قدیمی شروع کنید. اما در رابطه با خطوطی که به تازگی آن ها را فعال میکنید اوضاع کاملا متفاوت است. و واتس اپ حساسیت بسیار زیادی دارد. 

معتبر سازی خطوط جدید

برای این که بتوانید از خطوط جدیدی که تازه فعال کردید استفاده کنید. باید آن ها را معتبر سازی کنید لازم به ذکر است این روش ها و الگوریتم یاد شده هیچ وقت توسط واتس اپ منتشر نشده و نخواهد شد ولی کارشناسان واتسینو با آزمون و خطا به نتایج فوق العاده ای در این زمینه رسیده است. روش ذکر شده در زیر یک راهکار تضمینی برای معتبر سازی و ایجاد تاریخچه مناسب برای خطوط تازه فعال شده شما در واتس اپ است.

الگوریتم معتبر سازی خطوط در واتس اپ

به صورت کلی وقتی شما پیامی را برای یک غریبه (شخصی که شماره شما را در دفترچه تلفن ذخیره ندارد) ارسال میکنید آن شخص علاوه بر پیام ارسالی شما با ۳ گزینه رو به رو خواهد شد. گزینه اول OK است که اگر آن شخص روی این دکمه کلیک کند ۱ امتیاز مثبت به خط شما داده خواهد شد. و اگر بعد از آن نیز در جواب پیام شما سوالی بپرسد یا یک استیکر برای شما برای شما ارسال کند ۱ امتیاز مثبت دیگر دریافت خواهید کرد. یا بهتر از آن این است که دریافت کننده پیام شماره شما را ذخیره کند این کار نیز ۵۰ امتیاز مثبت برای شما به ثبت میرساند.

اما اگر کاربر روی دکمه Block کلیک کند ۵۰ امتیاز از خط شما کم میشود. و از همه بدتر هم گزینه Report است که اگر روی این دکمه کلیک شود ۱۰۰ امیتاز منفی به خط شما داده میشود.

با توضیحی که در بالا دادیم به این نکته توجه داشته باشید که قبل از شروع ارسال پیام انبوه در واتس اپ خط شما باید دارای حداقل ۱۰۰ امتیاز مثبت باشد. یعنی چند نفری آن را ذخیره کرده باشند و چندین نفری نیز به پیام شما پاسخی ارسال کرده باشند 

قانون یک هفته اول

کلیه خطوطی که به تازگی در واتس اپ فعال میکنید در یک هفته اول تحت نظارت شدید شدید می باشد پس همواره به این موضوع توجه داشته باشید که یک هفته به خط جدید خود باید زمان بدهید و از آن زیاد کار نکشید بهتر است در طول این یک هفته بیشتر به خطوط دیگر خود و یا دوستان و اقوام پیام ارسال کنید و از آن ها بخواهید علاوه بر این که به پیام شما پاسخ دهند شماره شما را نیز ذخیره کنند تا کم کم از نظارت شدید واتس اپ خارج شوید.

ترفند های جالب معتبر سازی خطوط

بعد از گذران دوره یک هفته اول میتوانید از ترفند ها و راهکار های زیر نیز جهت معتبر سازی هرچه بیشتر خطوط خود استفاده کنید.

به عنوان مثال میتوانید برای خط جدید خود یک پروفایل زیبا و جذاب را درست کنید (عکسی زیبا و نامی دلپسند برای آن در نظر بگیرید) و بعد از آن در طول چند روز به یکسری از شماره های مقصد پیام سلام و احوال پرسی ارسال کنید و منتظر پاسخ آن ها شوید (مثلا یک سلام خشک خالی یا سلام وقت بخیر یا سلام عزیزم) را ارسال کنید. حالا کافی است صبر کنید و از حجم عظیم پیام های دریافتی لذت ببرید. لازم نیست مجدد همان لحظه مجدد به آن ها پاسخ دهید یک روزی را صبر کنید تا همه پیام شما را دریافت کنند. و بعد شروع به پاسخگویی به آن ها کنید. به همین سادگی خطوط شما میتواند امتیاز لازم ابتدایی را دریافت و معتبر شوند. به طور کلی در بحث پرونده سازی برای خطوط در واتس اپ هدف این است که واتس اپ فکر کند با یک شخص حقیقی و واقعی رو به رو است نه یک نرم افزار یا ربات ارسال پیام انبوه و کاربر این خط در حال استفاده طبیعی از واتس اپ است. پس اگر ترفند یا راهکار های دیگری نیز به ذهنتان میرسد از آن استفاده کنید.

یا حتی میتوانید بین خطوط خودتون شبکه سازی کنید. و بین آن ها پیام رد و بدل کنید. دخیره کنید یا حتی در گروه های مختلف عضو شوید و با کمی فعالیت در آن به بهبود اعتبار خط خود کمک کنید. حداقل یک هفته این کار ها را نیز به صورت آهسته و پیوسته انجام دهید. ما به این کار Account Warning هم میگوییم.

پس از گذراندن موارد بالا پرونده خط کامل شده است و میتوانید ارسال انبوه را شروع کنید البته در نظر داشته باشید اگر با خطی که معتبر سازی شده است؛ در حین ارسال های انبوه Report یا Block بگیرید باز هم خط شما دچار امتیاز منفی شدید شده و واتساپ آنرا محدود خواهد کرد. بطور کل همیشه باید امتیاز مثبت خط از امتیاز منفی آن 100 پله بالاتر نگه دارید.

توصیه های دیگر برای ارسال پیام انبوه

اگر میخواهید خیلی حرفه ای و خیلی انبوه به ارسال پیام در واتساپ بپردازید:

  • چندین مدل متن در نظر بگیرید و با کمک امکانات نرم افزار ما، برای افراد مختلف متنهای متفاوت ارسال کنید.
  • اگر از ُاپراتورهای مختلف خط تهیه کنید و یا خطوط مجازی از کشورهای مختلف داشته باشید بهتر از این است که فقط از یک کشور خاص و یک اپراتور خاص خطوط را بطور انبوه تهیه کنید.
  • توصیه میکنیم از امکانات مختلف نرم افزار استفاده کنید و حتما حجم فایلها و عکسهای ارسالی شما کم باشند.
نوشته قبلی

هزینه تبلیغات در واتساپ چقدر است؟

نوشته بعدی

ربات واتساپ چیست؟

2 دیدگاه در “ترفند های ریپورت و بلاک نشدن در واتس اپ

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید