آموزش حذف پیام در واتساپ؛ حتی بعد از مهلت زمانی مجاز

حذف پیام در واتساپ بعد از مهلت زمانی مشخص، قابلیت دیگر این پیام‌رسان است. برای تمام کاربران واتساپ مواردی پیش‌آمده است که بنا به دلایلی از ارسال پیام برای یک مخاطب یا گروه پشیمان شده و بخواهند آن را حذف کنند. در این مواقع باید پیام را به‌صورت دوطرفه حذف کرد.

قبلاً تنها در یک مهلت زمانی مقرر امکان حذف پیام وجود داشت و بعد از آن فرصت از دست می‌رفت؛ ولی بااطلاع از باگ واتساپ و روش دور زدن واتساپ می‌توان پیام را حذف کرد. در این مقاله از گروه تخصصی واتسینو آموزش گام به گام حذف پیام بعد از مهلت زمانی مجاز واتساپ را بررسی می‌کنیم.

روش های حذف پیام در واتساپ

حذف پیام در واتساپ به دو صورت است: حذف یک‌طرفه و حذف دوطرفه. در حذف یک‌طرفه کاربر پیام را تنها از حافظه گوشی خود پاک می‌کند و مخاطب همچنان می‌تواند آن را ببیند. در حذف دوطرفه علاوه بر حذف پیام از حافظه گوشی شخص، پیام از چت مخاطب نیز پاک می‌شود.

تا قبل از این، مدت‌زمان حذف دوطرفه پیام تنها 1 ساعت و 8 دقیقه بود؛ ولی در نسخه جدید واتساپ این قابلیت به 2روز و 12ساعت رسیده است. قبل از آموزش گام به گام حذف پیام بعد از مهلت زمانی مجاز واتساپ، به حذف پیام در حالت مجاز می‌پردازیم. با این روش شما می‌توانید پیام‌های اشتباهی را که در چت شخصی یا گروهی فرستاده‌اید را حذف کنید.

روش های حذف پیام در واتساپ

حذف پیام در مهلت مجاز

برای حذف پیام در واتساپ در مهلت تعیین‌شده مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پیام‌رسان واتساپ را روی گوشی خود باز کنید.
  • چت حاوی پیام اشتباه را باز کنید.
  • روی پیامی که می‌خواهید آن را حذف کنید دست بگذارید و نگه دارید تا فهرستی حاوی چند گزینه ظاهر شود.
  • روی گزینه حذف (سطل‌آشغال) بزنید. چند گزینه برای شما ظاهر می‌شود که باید مشخص کنید پیام چگونه حذف شود. گزینه‌ها عبارت‌اند از:
  • Delete for me: تنها برای مخاطب حذف شود.
  • Delete for Everyone: پیام برای همه حذف شود (مخاطب در صفحه شخصی یا مخاطبان در گروه)

این روش حذف پیام در واتساپ تنها در مهلت زمانی مقرر که واتساپ تعیین کرده قابل‌انجام است.

آموزش حذف پیام بعد از مهلت زمانی مجاز واتساپ

بنا به دلایلی ممکن است بعد از گذشت مدت‌زمان مجاز برای حذف پیام در واتساپ تصمیم بگیریم پیام خود را حذف کنیم. برای این کار باید از باگ واتساپ و روش دور زدن واتساپ به نفع خود استفاده می‌کنیم. ما در ادامه آموزش حذف پیام بعد از مدت زمانی مجاز واتساپ را دنبال می‌کنیم. برای این کار باید آخرین نسخه واتساپ روی گوشی شما باشد یا آن را به‌روزرسانی کرده باشید.

  • پیام‌رسان واتساپ را در گوشی خود بازکرده و صفحه چت موردنظر را باز کنید.
  • در مرحله بعد تاریخ و زمان دقیق پیامی را که قصد حذف آن را دارید یادداشت کنید. این کار ضروری است.
  • اتصال اینترنت گوشی خود را قطع کنید.
  • وارد قسمت تنظیمات/ Setting گوشی خود شوید و گزینه App را انتخاب کنید.
  • واتساپ را در لیست اپلیکیشن‌ها پیدا کرده و آن را باز کنید. گزینه Force stop را در پایین صفحه گوشی اندروید و در میان صفحه آیفون انتخاب کنید.
  • وارد قسمت تنظیمات تاریخ و زمان گوشی خود شوید.
  • تاریخ و زمان گوشی خود را از حالت اتوماتیک خارج کنید.
  • تاریخ و زمان گوشی را به تاریخ و زمان پیام موردنظر تغییر دهید.
  • بدون روشن‌کردن اینترنت گوشی خود یا وای‌فای وارد برنامه واتساپ شوید و مراحل حذف پیام در واتساپ را که در قسمت مربوط به «حذف پیام در مهلت مجاز» بود دنبال کرده و پیام را حذف کنید.

با دور زدن واتساپ و دنبال کردن آموزش گام به گام حذف پیام بعد از مهلت زمانی مجاز واتساپ دیگر نگران محدودیت زمانی 48 ساعته نباشید. بعد از این زمان هم می‌توانید پیام را حذف کنید.

نکات مربوط به حذف پیام در واتساپ

درباره حذف پیام در واتساپ بعد از مهلت زمانی مجاز چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. این نکات عبارت‌اند از:

  • برای حذف دوطرفه پیام بعد از مهلت مقرر باید واتساپ کاربر و مخاطب آخرین نسخه به‌روزرسانی شده باشد.
  • حذف دوطرفه پیام‌های قدیمی در گوشی مخاطب چند دقیقه دیرتر اجرا می‌شود.
  • با حذف دوطرفه پیام، روی صفحه چت مخاطب، متن «این پیام حذف شد» ظاهر می‌شود. همچنین متن «شما این پیام را حذف کردید» نیز در صفحه چت کاربر نمایان می‌شود.
  • حذف پیام‌هایی که بیش از 4 ماه از ارسال آن‌ها می‌گذرد امکان‌پذیر نیست. با برگرداندن زمان به تاریخ خیلی قبل، یک اعلان خطا از طرف واتساپ برای کاربر ارسال می‌شود. پیام ارسالی می‌گوید که تنظیمات تاریخ و زمان اشتباه بوده و باید برنامه دوباره راه‌اندازی شود.

جمع‌بندی

در نسخه‌های اولیه واتساپ محدودیت زیادی برای حذف پیام وجود داشت و تنها چند دقیقه بود. در نسخه‌های بعدی این زمان حذف پیام در واتساپ به 1 ساعت و 8 دقیقه و در آخرین نسخه به 48 ساعت رسید. با آموزش گام به گام حذف پیام بعد از مهلت زمانی مجاز واتساپ، می‌توان پیام‌های قدیمی را حذف کرد.

بااطلاع از باگ واتساپ و روش دور زدن واتساپ می‌توان این کار را انجام داد. البته در این مورد محدودیت زمانی وجود دارد و پیام‌های خیلی قدیمی مثلاً بیشتر از 4 ماه را نمی‌توان حذف کرد و با اعلام خطا ازطرف واتساپ مواجه می‌شویم.

گروه واتسینو متشکل از یک تیم 7 نفره متخصص است که از دانش کافی در زمینه فناوری‌های نوین دنیای مجازی برخوردار است. این گروه تلاش می‌کند تا هر لحظه و هر ساعت در جریان جدیدترین اخبار و اطلاعات فناوری فرار گرفته و دانش خود را ارتقا بخشد. با ارتقای دانش می‌توان جدیدترین خدمات را به هم‌وطنان عزیز ارائه داد. برای ارتباط با واتسینو و دریافت مشاوره و اطلاعات لازم در زمینه تبلیغات به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

نوشته قبلی

رفع مسدودیت شماره در واتساپ

نوشته بعدی

آیا مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید