آیا مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ امکان پذیر است؟

بسیاری از کاربران واتساپ برای مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ خود به دنبال راه‌حل هستند. برای همه ما امنیت و حفظ حریم خصوصی اهمیت دارد و کسی نمی‌خواهد بدون اجازه او شماره‌اش در اختیار افراد ناشناس قرار گیرد. البته در گروه‌های واتساپ افرادی هم که شماره کاربران دیگر را ندارند می‌توانند آن را مشاهده کنند. با مخفی سازی شماره در واتساپ، کاربر می‌تواند شماره خود را از دید افراد ناشناس مخفی نگه دارد. در این مقاله از وب‌سایت تخصصی واتسینو آموزش پنهان کردن شماره در واتساپ را دنبال می‌کنیم.

 آموزش مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ

قبل از شروع به کار برای مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ جدیدترین نسخه واتساپ را روی گوشی خود نصب‌کرده یا نسخه موجود روی گوشی را به‌روزرسانی کنید. در ادامه برای مخفی سازی شماره در واتساپ به این صورت عمل می‌کنیم.

  • پیام‌رسان واتساپ را در دستگاه تلفن خود باز کنید.
  • در صفحه چت، روی علامت سه‌نقطه در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.
  • از منوی بازشده گزینه تنظیمات/ Setting را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود روی گزینه Account ضربه بزنید.
  • دوباره صفحه جدیدی باز می‌شود. روی گزینه Privacy ضربه بزنید.
  • وارد صفحه جدید Privacy خواهید شد. روی گزینه About ضربه بزنید. در این حال سه گزینه در منوی جدید ظاهر می‌شود که عبارت‌اند از:
  • Everyone: تمام افراد می‌توانند شماره تماس شما را ببینند.
  • My contact: تنها مخاطبان شما می‌توانند شماره تماستان را ببینند.
  • Nobody: هیچ‌کس نمی‌تواند شماره تماس شما را ببیند.
  • البته در برخی نسخه‌های واتساپ نیز گزینه My contacts except… وجود دارد که به معنای مخفی کردن شماره از فرد یا افراد خاصی از فهرست مخاطبان است. با این روش مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ می‌توانید شماره خود را از دید افراد ناشناس یا افراد خاصی از گروه مخاطبان پنهان کنید. در پایان روی گزینه OK ضربه بزنید.

اما رخی کاربران واتساپ می‌گویند که این روش مخفی سازی شماره در واتساپ برای آن‌ها عمل نمی‌کند. در ادامه روش دیگر آموزش پنهان کردن شماره در واتساپ را دنبال می‌کنیم.

روش دیگر برای مخفی سازی شماره در واتساپ

ممکن است با روش گفته شده در بالا نتوانید شماره خود را در واتساپ مخفی کنید اما به نظر می‌رسد این ویژگی در همجا عمل نکند. در اینجا روش دیگری برای مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ را آموزش می‌دهیم. برای این‌کار می‌توان از یک شماره‌تلفن جدید و ترجیحاً شماره مجازی استفاده کنید.

 

سرویس‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها شماره مجازی بگیرید. یکی از این سرویس‌ها Google Voice است؛ البته برای دریافت شماره مجازی برنامه‌های دیگری نیز وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • Flyp
  • Burner
  • Hushed
  • Sideline
  • Talkatone

توجه کنید اگر قصد استفاده از خطوط مجازی را دارید پیشنهاد تیم واتسینو استفاده از گوگل ویس است. چرا که می‌توانید از آن به صورت دائمی استفاده کنید و خط همیشه در دسترس شما باشد.

آموزش پنهان کردن شماره در واتساپ با Google Voice

گوگل ویس

  • برای شروع فرایند مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ با استفاده از Google Voice باید ابتدا یک حساب گوگل ایجاد کنید. برای این کار، وب‌سایت کاربران جدید را راهنمایی می‌کند و با طی‌کردن مراحل گفته شده در وب‌سایت می‌توانید شماره مجازی خود را دریافت کنید. در مرحله بعد:
  • از حساب واتساپ خود به‌صورت کامل خارج شوید. با رسیدن به صفحه ورود به واتساپ، باید شماره‌تلفن خود را برای ثبت حساب و تأیید وارد کنید. در این مرحله شماره مجازی که از Google Voice دریافت کرده‌اید را وارد کنید. سپس روی گزینه بعدی/ Next ضربه بزنید. در مرحله بعد مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ، باید شماره خود را تأیید کنید. برای ادامه مراحل روی گزینه Ok ضربه بزنید.
  • در مرحله دیگر از مخفی سازی شماره در واتساپ با استفاده از شماره مجازی، واتساپ از کاربر می‌خواهد پیام‌ها را مشاهده کرده تا بتواند کد تأیید را به‌صورت خودکار شناسایی کند. شاید این روش در نگاه اول راحت باشد؛ ولی اجازه این کار را به اپلیکیشن واتساپ ندهید.
  • به همین دلیل روی گزینه «Not Now» ضربه بزنید و کد تأییدی را که برای شما ارسال می‌شود به‌صورت دستی وارد کنید. در مرحله بعدی مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ باید برای حساب واتساپ خود یک نام وارد کنید که البته بعداً هم می‌توانید آن را تغییر دهید.

گرچه کاربر الان از شماره جایگزین استفاده می‌کند؛ ولی هنوز می‌تواند نام مخاطبان خود را به‌صورت خودکار مشاهده کند. این در حالی است که مخاطبان نمی‌توانند نام شما را در لیست پیام‌رسان خود مشاهده کنند. تنها در صورتی این امکان وجود دارد که شماره دریافتی از Google Voice را به مخاطبان خود بدهید.

جمع‌بندی

پیام‌رسان واتساپ از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. یکی از موارد مهم در مورد این پیام‌رسان حفظ حریم خصوصی است. ممکن است کاربران عضو گروه‌هایی باشند که در آن‌ها افراد ناشناس نیز حضور دارند. بسیاری از ما تمایل نداریم که شماره موبایلمان در اختیار افراد ناشناس باشد. به همین دلیل با ترفند مخفی کردن شماره موبایل در واتساپ می‌توان شماره را از دید افراد ناشناس یا برخی مخاطبان موردنظر پنهان کنیم.

در این مقاله آموزش پنهان کردن شماره در واتساپ ارائه شده است؛ ولی برخی کاربران اظهار می‌کنند که این روش مخفی سازی شماره در واتساپ برای آن‌ها عملی نیست. به همین دلیل روش دیگری را پیشنهاد  می‌دهیم و آن استفاده از یک شماره جایگزین است که از Google Voice دریافت می‌کنیم. مراحل کامل مربوط به این روش به‌صورت کامل در مقاله آمده است.

گروه واتسینو متشکل از یک تیم 7 نفره متخصص است که از دانش کافی در زمینه فناوری‌های نوین دنیای مجازی برخوردار است. این گروه تلاش می‌کند تا هر لحظه و هر ساعت در جریان جدیدترین اخبار و اطلاعات فناوری فرار گرفته و دانش خود را ارتقا بخشد. با ارتقای دانش می‌توان جدیدترین خدمات را به هم‌وطنان عزیز ارائه داد. برای ارتباط با واتسینو و دریافت مشاوره و اطلاعات لازم در زمینه تبلیغات به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

نوشته قبلی

آموزش حذف پیام در واتساپ؛ حتی بعد از مهلت زمانی مجاز

نوشته بعدی

آموزش قفل کردن چت های واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید