آموزش دیلیت اکانت واتساپ

قصد داریم قابلیت‌های اپلیکیشن واتساپ و این‌ بار روش دیلیت اکانت واتساپ را بررسی کنیم. پیام‌رسان واتساپ از آغاز ظهور خود طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است و بسیاری از افراد علاوه بر یک واتساپ معمولی و شخصی، یک واتساپ بیزینس نیز دارند. با تعویض گوشی، سیم‌کارت یا حتی گم‌شدن گوشی، یا حتی دلایل بسیار دیگر حذف اکانت واتساپ یک ضرورت است. به همین دلیل بهتر است با این روش دیلیت اکانت واتساپ آشنا باشید. در این مقاله از وب‌سایت تخصصی واتسینو روش حذف اکانت اپلیکیشن واتساپ را بررسی می‌کنیم.

اقدامات اولیه قبل از حذف اکانت واتساپ

بهتر است قبل از اقدام برای دیلیت اکانت واتساپ یک نسخه پشتیبان یا بک‌آپ از فایل‌ها، عکس، ویدئو و چت‌ها ایجاد کنید. با این کار می‌توانید بعد از نصب مجدد واتساپ روی دستگاه جدید، اطلاعات قبلی را بازیابی کنید. بدون پشتیبان‌گیری از فایل‌ها، بعد از حذف اکانت پیام‌رسان واتساپ خود دیگر امکان بازیابی آن‌ها وجود ندارد.

بعد از دیلیت اکانت واتساپ چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از اینکه ببینیم بعد از حذف اکانت واتساپ چه اتفاقی خواهد افتاد باید یادآور شویم که دو روش برای دیلیت اکانت واتساپ وجود دارد که عبارت‌اند از:

روش معمولی: در روش معمولی حذف اکانت پیام‌رسان واتساپ، اطلاعات و حساب کاربری همچنان وجود دارد و مخاطبان شما از حذف آن اطلاع ندارند. در این حالت مخاطبان تصور می‌کنند که صاحب اکانت در واتساپ حضور دارد.

روش دائمی: با دیلیت اکانت واتساپ به‌صورت دائمی، کاربر از لیست مخاطبان حذف می‌شود و دیگران شماره و واتساپ شما را ندارند. روش حذف دائمی اکانت واتساپ در بخش بعدی کاملاً شرح داده می‌شود. قبل از آن باید دید بعد از حذف دائمی اکانت واتساپ چه اتفاقی می‌افتد. با حذف‌کردن اکانت واتساپ به‌صورت دائمی:

  • تاریخچه پیام‌ها پاک می‌شود.
  • از گروه‌های واتساپ که در آن‌ها عضو بودید حذف می‌شوید.
  • شماره شما از لیست واتساپ مخاطبانتان حذف می‌شود. اکانت حذف شده را با بک‌آپ نیز نمی‌توان بازیابی کرد.

دیلیت اکانت واتساپ در گوشی اندروید

دیلیت اکانت واتساپ در گوشی اندروید

قبل از آغاز به کار دیلیت اکانت واتساپ باید برنامه واتساپ را روی گوشی خود به‌روزرسانی کنید. برای به‌روزرسانی اپلیکیشن واتساپ وارد برنامه گوگل‌پلی شده و با انتخاب گزینه Updates، برنامه واتساپ را به‌روزرسانی کنید. مراحل بعدی برای حذف دائمی اکانت واتساپ به‌صورت دائمی عبارت‌اند از:

  • برنامه واتساپ را باز کنید.
  • در سمت راست بالای صفحه روی قسمت سه‌نقطه بزنید.
  • وارد بخش تنظیمات/ Setting شوید.
  • در بخش تنظیمات روی گزینه Account ضربه بزنید.
  • در صفحه Account روی گزینه Delete my account بزنید.
  • در صفحه Delete my acoount شماره‌تلفن خود را وارد کنید. دقت کنید که بعد از کد کشور ایران که +98 است شماره تماس خود را بدون صفر اول وارد کنید. به‌عنوان مثال: +989123456789
  • در پایان روی گزینه قرمزرنگ DELETE MY ACCOUNT ضربه بزنید. با این کار اکانت واتساپ شما برای همیشه حذف می‌شود.

حذف اکانت واتساپ در دستگاه آیفون

حذف اکانت واتساپ در دستگاه آیفون

روش دیلیت اکانت واتساپ در دستگاه‌های اندروید و آیفون تفاوت چندانی ندارد و تنها تفاوت مربوط به محل قرارگیری آیکون تنظیمات واتساپ در دو دستگاه اندروید و آیفون است. برای حذف اکانت واتساپ در دستگاه آیفون نیز باید اپلیکیشن واتساپ را روی دستگاه خود به‌روزرسانی کرده باشید. برای حذف دائمی اکانت واتساپ در دستگاه آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه واتساپ را باز کنید.
  • گزینه تنظیمات/ Setting واتساپ در پایین صفحه قرار دارد. روی آن ضربه بزنید.
  • با ورود به صفحه تنظیمات، گزینه Account را انتخاب کنید.
  • در صفحه Account روی گزینه Delete my accout ضربه بزنید.
  • با ورود به صفحه Delete my accout در قسمت مربوط به شماره‌تلفن، شماره موبایل خود را بدون صفر ابتدای شماره وارد کرده و روی گزینه قرمزرنگ DELETE MY ACCOUNT ضربه بزنید. با این کار فرایند دیلیت اکانت واتساپ تکمیل شده و اکانت شما حذف می‌شود.

حذف دائمی اکانت واتساپ گوشی مفقود شده

درصورتی‌که گوشی شما مفقود شده یا به سرقت رفته باشد با دانستن اکانت گوگل خود به‌راحتی می‌توانید اکانت واتساپ خود را به‌صورت دائمی حذف کنید. برای این کار سه روش وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • برنامه Google find my Device برای دستگاه‌های اندروید
  • برنامه Apple’s Find My iPhone برای دستگاه‌های آیفون
  • دیلیت اکانت واتساپ از طریق پشتیبانی: یکی از ویژگی‌های پیام‌رسان واتساپ این است که بر خلاف تلگرام، برای حذف اکانت واتساپ نیازی به لینک مستقیم نیست. درصورتی‌که گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته باشد، می‌توانید از طریق ایمیل خود برای پشتیبانی مشتری واتساپ پیام ارسال کنید و درخواست کنید اکانت واتساپ شما غیرفعال و حذف شود. مراحل دیلیت اکانت واتساپ از طریق پشتیبانی عبارت‌اند از:
  • ایمیل خود را باز کنید و در قسمت To، آدرس [email protected] را وارد کنید.
  • در قسمت Subject/ موضوع، عبارت Stolen یا Lost را تایپ کنید. سپس این جمله را تایپ کنید: Please deactivate my account (لطفاً حساب کاربری مرا غیرفعال کنید).
  • در کادر مربوط به متن ایمیل، همان عنوان را همراه با شماره موبایل و پیش‌شماره ایران، بدون صفر ابتدایی شماره خود وارد کنید. به‌عنوان‌مثال: +989123456789

دیلیت اکانت واتساپ؛ برنامه Google Find My Device

دیلیت اکانت واتساپ؛ برنامه Google Find My Device

یکی از روش‌های دیلیت اکانت واتساپ برای دستگاه‌های اندروید استفاده از برنامه Google Find My Device است. با این برنامه می‌توانید اطلاعات روی گوشی خود از جمله اطلاعات واتساپ را پاک‌کرده و گوشی را قفل کنید. البته برای این کار باید اینترنت گوشی و موقعیت مکانی آن فعال باشد.

به همین دلیل بهتر است هنگام خروج از منزل این دو گزینه روشن باشند تا در صورت گم‌شدن گوشی اطلاعات را حذف کرده، گوشی را قفل کنید یا با بلندشدن صدای زنگ آن را پیدا کنید. حتی اگر نتوانید گوشی خود را پیدا کنید با حذف اکانت واتساپ خیال شما از این نظر راحت می‌شود.

روش فعال‌سازی برنامه Google Find My Device

روش فعال‌سازی برنامه Google Find My Device

همان‌طور که گفتیم یکی از روش‌های حذف دیلیت اکانت واتساپ روی دستگاه‌های اندروید استفاده از برنامه Google Find My Device است. این ابزار کاربردی در بخش تنظیمات قرار دارد؛ به‌عنوان‌مثال در گوشی شیائومی با ورود به بخش تنظیمات گزینه Password and Security را انتخاب کنید. بعد از آن وارد صفحه جدیدی می‌شوید گزینه Privacy و در صفحه جدید گزینه Find My Device را پیدا خواهید کرد.

در برخی دیگر از گوشی‌های اندروید در صفحه Security گزینه Find My Device را پیدا می‌کنید. این گزینه را باید روشن کنید. درصورتی‌که برنامه در گوشی شما وجود نداشت می‌توانید از برنامه گوگل‌پلی آن را دانلود کنید و در صورت مفقودشدن گوشی به‌راحتی می‌توانید برای حذف اکانت واتساپ خود اقدام کنید.

جمع‌بندی

یکی از قابلیت‌های واتساپ، دیلیت اکانت واتساپ به‌صورت دائمی است. اگر به هر دلیلی تصمیم بگیرید اکانت واتساپ خود را حذف کنید، با روشی ساده و دنبال‌کردن مراحلی که آمده است می‌توانید تمام اطلاعات موجود در واتساپ را همراه با این پیام‌رسان حذف کنید. با حذف اکانت واتساپ به‌صورت دائمی تاریخچه پیام‌ها پاک می‌شود، از گروه‌های واتساپ که در آن‌ها عضو بودید حذف می‌شوید و شماره شما از لیست واتساپ مخاطبان حذف می‌شود.

نوشته قبلی

نقش کارت ویزیت الکترونیکی در ارسال انبوه واتساپ

نوشته بعدی

بکاپ گرفتن از واتساپ و انتقال آن به گوشی جدید

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید