آموزش فعال کردن دارک مود واتساپ (ِDARK MODE)

فعال کردن دارک مود واتساپ یکی از جذابیت‌های این پیام‌رسان محبوب است و با این قابلیت می‌توان تم رنگی واتساپ را تغییر داد. البته روشن کردن حالت DARK MODE برای اپلیکیشن‌های دیگر مانند اینستاگرام و تلگرام نیز فعال است. فعالسازی خودکار دارک مود واتساپ ویژه کاربرانی است که علاقه‌ای به تم روشن اپلیکیشن ندارند یا برای تنوع، می‌خواهند تم تاریک را نیز امتحان کنند. البته دلیل دیگری هم برای این کار وجود دارد و آن جلوگیری از آسیب‌دیدن چشم‌ها است. در این مقاله از وب‌سایت تخصصی واتسینو فعال کردن دارک مود واتساپ را بررسی می‌کنیم.

 

دارک مود چیست؟

استفاده از واتساپ با تم روشن در هنگام شب و محل‌های کم‌نور فشار زیادی را به چشم وارد می‌کند و حتی می‌تواند موجب اختلال و آزار چشم‌ها شود. با فعال کردن دارک مود واتساپ رنگ صفحه واتساپ از رنگ سفید و سبز به خاکستری و سبز تغییر می‌کند.

روشن کردن حالت DARK MODE برای مواقع شب و مکان‌هایی که نور محیط کمتر است، بسیار مناسب است. با فعالسازی خودکار دارک مود واتساپ نیز تم صفحه واتساپ تاریک شده و نور تابیده‌شده از صفحه گوشی کمتر می‌شود.

تأثیر روشن کردن DARK MODE بر عملکرد اپلیکیشن

فعال کردن دارک مود واتساپ تغییری در عملکرد این پیام‌رسان ایجاد نمی‌کند. اگر زمانی با روشن‌کردن حالت دارک مود واتساپ اختلالی در عملکرد واتساپ پیش آمد باید بدانید که این مشکل ربطی به فعال‌سازی دارک مود ندارد و مشکل از جای دیگری است. با مشاهده اختلال یا مشکل، دستگاه تلفن خود را برای عیب‌یابی به تکنسین یا متخصص تعمیر موبایل نشان دهید.

فعال کردن دارک مود واتساپ

فعال کردن دارک مود واتساپ

فرایند فعال کردن دارک مود واتساپ دشوار و پیچیده نیست و با دنبال‌کردن مراحلی که در ادامه می‌آیند به‌راحتی می‌توانید این قابلیت را در دستگاه تلفن خود اجرا کنید. برای اجرای این قابلیت آخرین نسخه واتساپ را روی گوشی خود نصب‌کرده یا پیام‌رسان واتساپ را روی دستگاه خود به‌روزرسانی کنید. برای روشن کردن حالت DARK MODE مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پیام‌رسان واتساپ را روی گوشی خود باز کنید.
  • روی سه‌نقطه در بالای صفحه در سمت راست ضربه زده و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  • وارد بخش گفتگوها/ Chats شوید.
  • با ضربه‌زدن روی صفحه گفتگوها وارد صفحه جدیدی می‌شوید که از آنجا باید گزینه Theme/ تم را انتخاب کنید.
  • با انتخاب این گزینه منوی جدیدی باز می‌شود که سه گزینه در آن قرار دارد که عبارت‌اند از:
  1. System default
  2. Light
  3. Dark
  • از بین این سه گزینه Dark را انتخاب کرده و روی گزینه Ok ضربه بزنید.

تنها تفاوت بین دستگاه اندروید و آیفون گزینه تنظیمات است که در دستگاه آیفون گزینه تنظیمات به شکل چرخ دنده در پایین صفحه قرار دارد.

همان‌طور که در قسمت‌ اول این بخش گفتیم فعال کردن دارک مود واتساپ روی جدیدترین نسخه واتساپ قابل‌اجرا است و نسخه‌های قدیمی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. به همین دلیل لازم است اپلیکیشن واتساپ را به‌روزرسانی کنید. اگر با وجود نصب آخرین نسخه واتساپ این قابلیت روی دستگاه شما اجرا نمی‌شود می‌توان با حذف واتساپ و نصب دوباره آن این مشکل را رفع کرد.

فعالسازی خودکار دارک مود واتساپ

یک روش برای فعال کردن دارک مود واتساپ به‌صورت خودکار وجود دارد که علاوه بر واتساپ می‌توان روی سایر اپلیکیشین‌ها نیز اجرا کرد. برای فعالسازی خودکار دارک مود واتساپ با ورود به بخش تنظیمات کلی گوشی و روشن کردن حالتDARK MODE می‌توان علاوه بر واتساپ، سایر اپلیکیشن‌ها را نیز به تم تیره تغییر داد.

جمع‌بندی

هر روزه شاهد تغییرات و ظهور قابلیت‌های جدید در پیام‌رسان واتساپ و سایر پیام‌رسان‌ها هستیم. فعال کردن دارک مود واتساپ از قابلیت‌هایی است که می‌توان میزان نور تابیده شده از صفحه گوشی را از حالت روشن به حالت تیره تغییر داد. این حالت به‌ویژه برای شب و محیط‌های تاریک بسیار مناسب است؛ زیرا مانع آسیب‌دیدن چشم‌ها در اثر نور صفحه گوشی می‌شود.

مسیر روشن کردن حالت DARK MODE بسیار راحت است و با ضربه‌زدن روی سه‌نقطه و دنبال‌کردن مسیر زیر می‌توان آن را اجرا کرد.

 Setting> Theme> Dark> Ok

با فعالسازی خودکار دارک مود واتساپ می‌توانید علاوه بر این اپلیکیشن سایر اپلیکیشن‌های فعال روی دستگاه تلفن خود را به حالت دارک مود درآورید.

نوشته قبلی

آموزش قفل کردن چت های واتساپ

نوشته بعدی

آموزش قراردادن لینک در استوری واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید