ارسال پیام واتساپ از اکسل

ارسال پیام واتساپ از اکسل (How To Send WhatsApp Messages From Excel) عنوان این آموزش است. شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که ارسال پیام واتس اپ از اکسل را به مشتریان و یا بانک شماره ای که در یک فایل اکسل ذخیره کرده اید، را انجام بدید. اما نمیدانید چطور و چگونه این کار را به سر انجام برسانید. خب با ما همراه باشید تا دو روش جذاب و ساده را به شما آموزش دهیم.

مقدمه

حدود دو سال پیش بود که به فکر یک بازاریابی خلاقانه و پربازده افتادم و تصمیم گرفتم به لیستی که از مشتریان خودم توی دوران فعالیتم جمع آوری کرده بودم در واتساپ پیام ارسال کنم. من هم عبارت ارسال پیام واتساپ از اکسل را در اینترنت را جست و حو کردم. اما در آن زمان بود که هیج نتیجه درست و حسابی که ارزش داشته باشد به من نمایش داده نشد.

البته از حق نگذریم یک فایل اکسل بود که با استفاده از برنامه نویسی در اکسل یک ماکرو ساخته شده بود که به صورت دست و پا شکسته میشد با صرف وقت خیلی زیادی چندتا پیام ارسال کرد. کار باهاش انقدر حوصله سر بر بود که تصمیم گرفتم کلا بیخیالش بشم و این کار رو به صورت دستی انجام بدم.

در همین درگیری های ذهنی با خودم بودم که با خودم گفتم برای آخرین تلاش سعی کنم کاری که میخوام انجام بدم رو به صورت انگلیسی جست و جو کنم. بله خودش بود. یک نرم افزار درست و حسابی که اصلا برای همین کار طراحی شده بود. هدف من بزرگ بود و برای رسیدن بهش از هیچ تلاشی دریغ نمی کردم. برای همین با کلی زحمت و کارمزد و تحریم و… بالاخره موفق به تهیه و نصب این نرم افزار فوق العاده شدم.

یک سال گذشت و من با تمام قوا از این نرم افزار برای ارسال پیام واتساپ از اکسل استفاده کردم. تو این مدت دوستان و آشنایان که از حجم پیام های من شگفت زده شده بودند. سوالاتی را در رابطه با نحوه خرید و استفاده از این برنامه میپرسیدند. اما به دلیل اینکه هیچ مرجعی وجود نداشت. نمیتوانستند راه را پیدا کنند. و من هم وقت کافی برای پاسخ به تک تک سوالات رو نداشتم.

سرآخر به پیشنهاد یکی از دوستان سایت واتسینو را راه اندازی کردیم. تا تهیه و دانلود این نرم افزار که در حال حاضر یکی از ارکان مهم بازاریابی در. واتساپ است در دسترس همه هموطنان قرار بگیرد.

خب اجازه بدید بریم سراغ اصل مطلب یعنی چگونگی ارسال پیام واتساپ از طریق اکسل، همان طور که قبل تر هم گفته شد. مجموعا دو راه پیش روی شما است. و انتخاب آن با شما است که لقمه را به راحتی در دهان خود بگذارید یا آن را ابتدا دور سر خود بگردانید.

روش اول: استفاده از نرم افزار بیزینس سندر

در این روش همه جیز از قبل برنامه ریزی شده است. یک نرم افزار تمام عیار طراحی شده که به راحتی آب خوردن فقط با سه کلیک ساده میتوانید شماره های مورد نظر را از طریق فایل اکسل به نرم افزار معرفی کنید. پیام خود را بنویسید. و دکمه ارسال را فشار دهید. کار تمام است شما با سه کلیک مراحل ارسال پیام واتساپ از اکسل را به پایان رساندید.

شاید بپرسید خب چطور؟ و چگونه؟ باید بگوییم نرم افزار بیزینس سندر برای همین کار طراحی شده است که در کمال سهولت و آرامش پیام شما را ارسال کند. البته ویژگی های این نرم افزار دوست داشتنی به همین جا ختم نمیشود. کلی قابلیت دیگه هم داره که اگر اهل مدیریت مشتریان و تبلیغات و ارسال پیام انبوه در وتساپ باشید کلی شگفت زده خواهید شد. و می توانید به همه اهداف تبلیغاتی که تو ذهن دارید برسید پس پیشنهاد میکنم به صفحه نرم افزار بیزینس سندر در سایت ما یه سر بزنید و توضیحات این نرم افزار رو کامل مطالعه کنید.

البته برای این که خیال شما از صحت کارکرد و عملکرد این نرم افزار راحت باشد امکان تست یک روزه آن را برای همه کاربران محیا کرده ایم. تا بعد از این که حسابی آن را تست و بررسی کردید. بتوانید برای همیشه از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

ارسال پیام واتساپ از اکسل با بیزینس سندر

مثلا یه چالش خیلی بزرگ اینه که مشخص نیست دقیقا کدام شماره ها که شما در فایل اکسل ذخیره کرده اید واتساپ فعال دارند و کدام یکی ها روی خط واتساپ نصب نکردند این نرم افزار تو کمتر از چند ثانیه حجم بالایی از این شماره ها رو براتون فیلتر میکنه و دقیق مشخص میکنه که کی به کیه؟ بهتر از این؟

خب احتمالا قصدتون این نیست که فقط بیاید و یک پیام تو واتساپ از فایل اکسل بفرستید و همه چیز تمام بشه. قطعا شما هم هدفی را از این کار دنبال می کنید که احتمالا تعامل با مشتری و افزایش فروش است. خب این نرم افزار دوست داشتنی که به شما معرفی کردیم امکانات و قابلیت هایی رو در اختیار شما قرار میده که بتونید از داخل خود نرم افزار پاسخ مشتری ها رو هم بده به نظرت عالی نیست؟

اما از اون مهم هم اینه که می تونید کلی دستورات شرطی رو براش تعریف کنید تا وقتی مخاطب شما پاسخی به پیام شما داد به صورت تمام اتوماتیک جواب بده. مثلا اگر کسی پیام فرستاد و پرسید قیمت؟ فایل PDF لیست قیمت شما ارسال شود. یا اگر کسی گفت آدرس. آدرس محل کار شما ارسال شود. خب پس در واقعا یک منشی ۲۴ ساعته استخدام کردید که پاسخ مشتری ها رو میده تا شما با خیالی راحت به بقیه کارها برسید.

یا حتی شاید تو گروه های واتساپی عضو باشید که مرتبط با کسب و کار و فعالیت شغلی شما است. احتمالا شما هم مثل ما این را یک فرصت میبیند که پیام خود را به اعضای این گروه ها ارسال کنید. خب این نرم افزار به راحتی این کار رو برای شما انجام میده آن هم با دو کلیک: کلیک اول استخراج شماره اعضای گروه ها و کلیک دوم ارسال پیام و تمام.

گاها نیز پیش آمده است که در گروه های بسیار زیادی که مرتبط با کسب و کار ما هستند عضو شده باشیم و بخواهیم پیام خود را به صورت رگباری در این گروه نیز ارسال کنیم تا تاثیر و بازدهی تبلیغات خودمون را چندین برابر کنیم. خب اینبار هم اصلا جای نگرانی نیست این ربات همه فن حریف این کار را نیز به خوبی برای شما انجام خواهد داد.

در پایان این بخش میتوان گفت عملی ترین روش برای ارسال پیام واتساپ از اکسل استفاده از این نرم افزار قدرتمند است.

روش دوم استفاده از خود نرم افزار اکسل:

ارسال پیام واتساپ از اکسل با استفاده از خود نرم افزار اکسل هم روش دیگر است. در واقع این روش یک روش سنتی است. که تا قبل از پیدایش نرم افزار فوق الذکر کاربرد داشت. و فکر میکنم اگر توضیحات آن را بدهیم شما هم از این روش مثل ما لذت نخواهید برد. چرا که در این روش هیچ کدام از مراحل اتوماتیک نیست و همه کار ها را باید به صورت دستی انجام بدید. فکر کنید چقدر میتواند سخت باشد که به یک لیست ۱۰۰۰ نفره از شماره ها در فایل اکسل آن هم در واتساپ پیام ارسال کنید.

یک عملیات طولانی و حوصله بر در انتظار شما است. اما با این حال آموزش آن خالی از لطف نیست. پس باز هم مثل همیشه با ما همراه باشید.

در واقع استفاده از این روش به ما کمک میکند تا با اکسل برای لیستی از شماره ها لینک چت واتساپ درست کنیم. و روی هر لینک که کلیک کنیم به چت واستاپ وب متصل شویم و بعد پیام را ارسال کنیم. به زبانی ساده تر تنها کمک آن به ما این است که بدون نیاز به ذخیره شماره موبایل در واتساپ پیام ارسال کنیم. اما ما باید برای هر مخاطب روی لینک ساخته شده کلیک کنیم تا بتوانیم ارسال پیام واتساپ از اکسل را انجام بدهیم.

به عنوان مثال اگر یک لیست ۱۰۰۰ عددی از شماره مشتریان یا بازار هدف داشته باشیم حداقل باید ۲۰۰۰ کلیک را انجام بدیم و ساعت ها نیز برای آن وقت صرف کنیم

البته وقتی در حال نگارش این مقاله بودم و در اینترنت جست و جو میکردم با یک سری از ماکرو های اکسل که مثلا سعی در راحت سازی این کار دارند برخورد کردم. اما به صراحت میشه گفت این ماکرو های ساخته شده از پس این کار به خوبی بر نمی آیند. پس پیشنهاد میکنم وقت و پول خود را صرف این ماکرو های ساخته شده با اکسل نکنید و از نرم افزار هایی استفاده کنید که برای این کار طراحی و تولید شده است تا فقط فنجان قهوه خود را بنوشید و از ارسال پیام واتساپ از اکسل با نرم افزار مخصوص لذت ببرید.

اما اگر هنوز اصرار دارید از این روش استفاده کنید میتوانید به سایت هایی مراجعه کنید که این ماکرو ها را آماده کردند و بعد از تست نافرجام دوباره به سوی نرم افزار های قدرتمند ما در واتسینو برگردید. از قدیم نیز گفته اند هر کسی را بحر کاری ساخته اند. در دنیای نرم افزاری و کامپیوتر هم این مثال ارزش خود را حفظ کرده است. نرم افزار اکسل کاربرد های دیگری دارد و نباید برای ارسال پیام واتساپ استفاده کنیم.

به عنوان آخرین نکته نرم افزاری که ما برای ارسال پیام واتساپ از اکسل در اختیار شما قرار میدهیم مجهز به یک سیستم آنتی بلاک است که به صورت مداوم با شناسایی الگوریتم های واتساپ اکانت واتساپ شما را از بن یا بلاک شدن نجات میدهد. خب شما به هیچ عنوان نمیتوانید از چنین امکانی در ماکرو های اکسل استفاده کنید و خط شما به احتمال بسیار زیاد دچار بلاکی خواهد شد.

 

نوشته قبلی

تفاوت ریپورت و بلاک واتساپ

نوشته بعدی

لیست انتشار (Broadcast list) در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید