رفع خطای: Microsoft.ACE.OLEDB provider is not registered

در این آموزش قصد داریم یکی از ارورهایی که اکثر کاربران نرم‌افزار بیزینس سندر در هنگام بارگذاری فایل اکسل XLSX با آن روبه‌رو می‌شوند را بررسی و رفع کنیم. رفع خطای : Microsoft.ACE.OLEDB.12.0′ provider is not registered on the local machine به‌سادگی انجام خواهد شد و دارای پیچیدگی خاصی نمی‌باشد. پس با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید.

رفع خطای: Microsoft.ACE.OLEDB.12.0′ provider is not registered on the local machine

مشاهده ارور Microsoft.ACE.OLEDB.12.0′ provider is not registered on the local machine در اکثر نرم افزار هایی که با فایل های اکسل ارتباط برقرار میکنند کاملا طبیعی است.

Microsoft.ACE.OLEDB چیست؟

Microsoft.ACE.OLEDB یک رابط برنامه‌نویسی است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. در واقع OLEDB به نرم‌افزارها اجازه برقراری با فایل پایگاه‌های داده‌ای همچون Access و EXCEL و… را می‌دهد. از Microsoft.ACE.OLEDB می‌توان در نرم‌افزارهای دسکتاپ و تحت وب از آن استفاده کرد.

راه حل رفع خطای Microsoft.ACE.OLEDB.12.0′ provider

جهت رفع خطای : Microsoft.ACE.OLEDB.12.0′ provider is not registered on the local machine ابتدا باید نسخه مورد نظر که در خطا ذکر شده است را دانلود کنیم. ما برای استفاده از بیزینس سندر به نسخه ۲۳ ویرایش ۳۲ نیاز داریم. لینک دانلود را جهت سهولت برای شما قرار داده ایم. 

فقط کافی است از طریق لینک بالا نرم افزار را دانلود و نصب کنید بیزینس سندر را باز کنید و فایل های اکسل خود را Import کنید. و کار تمام است.

Microsoft.ACE.OLEDB اگر نصب نشد چه کنیم؟

معمولا در نصب این نرم افزار مشکلی بر سر راه شما وجود نخواهد داشت. مگر اینکه شما از قبل نسخه دیگری را روی سیستم خود نصب کرده باشید که لازم است برای نصب این نسخه ابتدا نسخه قبلی را از سیستم خود حذف نصب کنید.

برای انجام این کار کافی است به Control Panel مراجعه کنید. سپس Programs and Features را انتخاب کنید. حالا باید به دنبال Microsoft-Access-Database-Engine بگردید و آن را حذف کنید. و سپس نسخه دانلود شده را نصب بفرمایید.

Microsoft.ACE.OLEDB اگر نصب نشد چه کنیم؟

مجموعه واتسینو امیدوار است از این آموزش لذت برده باشید. چنان چه سوالی در این مورد داشتید میتوانید در قسمت نظرات همین آموزش مطرح کنید.

نوشته قبلی

10 ویژگی واتساپ بیزینس که باید درباره آن‌ها بدانید

نوشته بعدی

هزینه تبلیغات در واتساپ چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید