تفاوت ریپورت و بلاک واتساپ

تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ و نکات عجیب آن که باید حتما بدانید. قوانین ریپورت و بلاک در هر اپلیکیشنی با توجه به قوانین سازنده آن متفاوت است. ما در این مقاله شرایط و قوانین واتساپ را به همراه آموزش ریپورت و بلاک کردن در واتساپ را به شما آموزش خواهیم داد.

ما در واتسینو به شما کاربران گرامی در یک آموزش کامل ترفند های ریپورت و بلاک نشدن در واتساپ را به صورت کامل آموزش دادیم اما حالا در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه شخصی را در واتساپ ریپورت یا بلاک کنیم و تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ را به شما توضیح دهیم. پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

آنچه در این صفحه میخوانید
    برای شروع تولید جدول مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ چیست؟

    قبل از این که بخواهیم به هر نکته دیگری بپردازیم بهتر است ابتدا تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ را توضیح دهیم. ما در پیام رسان واتساپ چندین نوع ریپورت و بلاک داریم که همه را به شما معرفی خواهیم کرد. و میگوییم بعد از انجام این کارها چه اتفاقی دقیقا خواهد افتاد.

    اگر بخواهیم واقع بین باشیم برای جلوگیری از هرج و مرج بیش از حد وجود قابلیت های ریپورت و بلاک در هر پیام رسانی کاملا الزامی است. در نظر بگیرید اگر چنین قابلیت هایی وجود نداشته باشد چه افتضاحی رخ خواهد داد.

    ریپورت (Report) یعنی چه؟

    ریپورت (Report) در واقع یک کلمه انگلیسی است. که اگر بخواهیم آن را به فارسی ترجمه کنیم به معنای گزارش است. در اکثر پیام رسان ها از جمله واتساپ این کلمه استفاده شده است که به معنای گزارش دادن شخص مورد نظر به تیم نظارتی واتساپ است.

    معمولا زمانی که در شبکه های اجتماعی یا پیام رسان ها با حساب هایی مواجه میشویم که به قولی برای ما مزاحمت ایجاد میکنند و هرزنامه هستند میتوانیم آن حساب کاربری را ریپورت کنیم که به این عمل ریپورت کردن هم گفته میشود.

    بلاک (Block) یعنی چه؟

    بلاک (Block) هم یک کلمه انگلیسی است. که معادل فارسی آن مسدود سازی است بلاک کلمه ای بسیار پرکاربرد در شبکه های اجتماعی است. با لمس این دکمه کاربر مورد نظر مسدود شده و دیگر نمیتواند پیامی به ما ارسال کند.

    حدود چند سالی هست که قابلیت بلاک کردن به واتساپ اضافه شده است. اگر شما از کاربران خیلی قدیمی واتساپ باشید احتمالا به خاطر دارید که در ابتدا چنین قابلیتی در این پیام رسان وجود نداشت.

    فرق ریپورت و بلاک در واتساپ

    فرق ریپورت و بلاک شدن در واتساپ بسیار زیادی است و هر کدام اثرات خاصی را به همراه دارد. هنگامی که شخصی در واتساپ بلاک شود صرفا نمی تواند به شخصی که بلاکش کرده پیام ارسال کند و در این وضعیت میتواند کاربر به کار خود ادامه داده و با بقیه دوستان و مخاطبین خود گفت و گو داشته باشد.

    اما هنگامی که در واتس اپ ریپورت شویم حساب کاربری ما دچار محدودیت های بسیار بیشتری خواهد شد ممکن است به صورت موقتی یا داعمی به حساب کاربری خود در واتساپ دسترسی نداشته باشیم. اوضاع و شرایط در هر اپلیکیشنی متفاوت است. 

    در واتساپ اگر ریپورت شویم کلا حساب کاربری ما در اپلیکیشن بیرون میپرد و باید دوباره بعد از گذراندن دوران محدودیت خود با کد تاییدی که به شماره موبایل ما ارسال خواهد شد وارد شویم. خب با توجه به این شرایط اگر از خطوط مجازی استفاده کرده باشیم. باید با حساب کاربری خود برای همیشه خداحافظی کنیم چرا که برای خطوط مجازی فقط یک بار می توانیم کد تایید از واتساپ دریافت کنیم.

    چگونه ریپورت یا بلاک کنیم؟

    هنگامی که بخواهید شخصی را در واتساپ مسدود کنید دو گزینه پیش روی شما است. {گزارش} و {گزارش به همراه مسدود سازی} که بلافاصله بعد از این که هر کدام از این دکمه ها را لمس کنید یک گزارش از عملکرد کاربر و چت های شما و فعالیت های اخیر کاربر به واتساپ گزارش خواهد شد.

    رفتار کاربر متخاطی تاثیر بسیاز زیادی بر اعمال جریمه دارد و این قضیه توسط واتساپ بررسی میشود و متناسب با آن برخورد خواهد شد. و نمیتوان گفت شما هر شخص و حسابی را که مسدود کنید سریعا جریمه خواهد شد و فقط ارسال گزارش از سوی شما مبنای اعمال جریمه نخواهد بود.

    اگر ریپورت کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    اگر در هنگام مسدود سازی فقط دکمه ریپورت (Report) را لمس کنیم آن کاربر به واتساپ گزارش میشود ولی همچنان میتواند به شما پیام بدهد تا زمانی که تکلیف آن توسط واتساپ به صورت کامل مشخص شود

    اگر ریپورت و بلاک کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    اگر در هنگام مسدود سازی دکمه ریپورت و بلاک (Report And Block) را لمس کنیم علاوه بر ارسال گزارش به واتساپ آن حساب کاربری دیگر هیچ وقت امکان ارسال پیام به ما را ندارد. پس به این مورد و کاربرد هر کدام از این دکمه ها توجه داشته باشید.

    مراحل ریپورت و بلاک فرد در واتساپ

    همان طور که در تصویر زیر مشخص است انجام این کار بسیار راحت و سریع انجام میشود برای همین از توضیح بیشتر صرف نظر میکنیم.

    ریپورت و بلاک در واتساپ
    روی گزینه مورد نظر کلیک کنید
    ریپورت کردن
    کار تمام است. انجام شد

    سوالات پر تکرار ریپورت و بلاک اشخاص

    در جواب این سوال باید بگوییم بستگی دارد. اگر شما فقط بر روی دکمه Report کلیک کرده باشید بله میتواند مجدد به شما پیام ارسال کند. ولی اگر روی دکمه Report and Block کلیک کرده باشید دیگر به شما نمیتواند پیامی ارسال کند.

    این مورد هم به صورت مستقیم به انتخاب نوع مسدودی توسط شما بستگی دارد. اگر شما دکمه گزارش را لمس کرده باشید آن شخص همچنان میتواند با شما تماس بگیرد ولی اگر دکمه گزارش و بلاک را انتخاب کرده باشید تماس هرگز برقرار نخواهد شد و شما هیچ تماسی از آن شخص دریافت نخواهید کرد.

    اگر شما دکمه گزارش را انتخاب کرده باشید سابقه چت از بین نخواهد رفت و همچنان در واتساپ به آن دسترسی خواهید داشت و اگر آن یکی گزینه را انتخاب کنید سابقه چت نیز به صورت کامل حذف خواهد شد.

    در جواب این سوال باید بگوییم خیر به هیچ عنوان، واتساپ هرگز با گزارش یک یا چند نفر حساب کاربری کسی را مسدود نخواهد کرد. ولی بعد از گزارش شما واتساپ شروع به تحقیقات می کند و تمام رفتار کاربر را زیر نظر میگیرد و اگر احساس کند که حق با شما بوده محدودیت هایی را برای آن حساب کاربری اعمال خواهد کرد.

    مراحل ریپورت و بلاک گروه در واتساپ

    قطعا برای شما نیز پیش آمده است که گاهی که واتساپ را چک میکنید به صورت ناخواسته داخل گروه های واتساپی عضو شده باشید. باید بگوییم این کار توسط شخصی که شماره شما را دارد انجام شده و شما را به گروه دعوت کرده است.

    البته چیز عجیبی نیست که بعد از باز کردن گروه ببینید افراد پشت سر هم در حال ترک آن گروه هستند. خب شما هم میتوانید به راحتی گروه را ترک کنید. ریپورت یا بلاک کردن گروه ها در واتساپ کاملا به همان طریق ریپورت افراد انجام میشود.

    دو گزینه در اختیار شما است. {گزارش} و {گزارش و خروج} که طبق آن نکاتی که قبل تر گفتیم هر کدام اثرات خاصی را به همراه خواهد داشت.

    همچنین میتوانید تصویر زیر را مشاهده کنید تا با روند انجام این کار بیشتر آشنا شوید.

    ریپورت گروه واتساپ
    Report-Grupe-WhatsApp-2 (1)
    نوشته قبلی

    آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر

    نوشته بعدی

    ارسال پیام واتساپ از اکسل

    9 دیدگاه در “تفاوت ریپورت و بلاک واتساپ

    1. ممنون بابت پیامت.

      حساب WhatsApp شما مسدود شد زیرا سیستم ما فعالیت حساب شما را به عنوان نقض شرایط خدمات ما علامت گذاری کرده است.

      پس از بررسی فعالیت حساب شما، ممنوعیت را حذف کردیم، بنابراین اکنون باید به WhatsApp دسترسی داشته باشید.

      برای جلوگیری از این وضعیت در آینده، باید موارد زیر را رعایت کنید:

      قبل از اینکه مخاطبین خود را به گروه اضافه کنید، از آنها اجازه بگیرید.
      فقط با کاربرانی که می شناسید و کسانی که مایل به دریافت پیام از شما هستند ارتباط برقرار کنید.
      پیام های تبلیغاتی یا تکراری ناخواسته ارسال نکنید.
      شرایط خدمات ما را دنبال کنید.
      WhatsApp را فقط از منابع قابل اعتمادی مانند فروشگاه Google Play یا Apple App Store دانلود کنید.
      برای دانلود WhatsApp یا اپلیکیشن WhatsApp Business می توانید از وب سایت ما دیدن کنید.
      لطفاً به خاطر داشته باشید، اگر فعالیت حساب همچنان به نقض شرایط خدمات ما ادامه دهد، می‌توانیم تحریم حساب را بازگردانیم. توصیه می‌کنیم بخش «استفاده قابل قبول از خدمات ما» در شرایط خدمات ما را به دقت بررسی کنید تا درباره کاربردهای مناسب WhatsApp و فعالیت‌هایی که شرایط خدمات ما را نقض می‌کند بیشتر بدانید. در این مقاله مرکز راهنمایی می‌توانید درباره نحوه استفاده مسئولانه از WhatsApp اطلاعات بیشتری کسب کنید.

      توجه: ما از برنامه‌ها، دستگاه‌ها یا نسخه‌های پشتیبانی‌نشده WhatsApp یا دستگاه‌های جیلبریک یا روت شده پشتیبانی نمی‌کنیم. در این مقاله درباره سیستم عامل های پشتیبانی شده ما بیشتر بیاموزید. برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های غیر رسمی و اینکه چرا ما از این برنامه ها پشتیبانی نمی کنیم، می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

      سلام شماره حساب من +98912 در واتس اپ مسدود شده است. من عمداً قوانین واتس اپ را با این حساب نقض نکردم. من فقط با WhatsApp کار می کنم. لطفا حساب کاربری من را رفع انسداد کنید. با تشکر از تیم پشتیبانی واتس اپ.

    دیدگاهتان را بنویسید

    سبد خرید