10 ویژگی واتساپ بیزینس که باید درباره آن‌ها بدانید

ویژگی های واتساپ بیزینس بسیار زیاد و کاربردی است. واتساپ بیزینس یک برنامه رایگان با امکانات بی‌شمار برای مشاغل با هر وسعتی است. از صرفه‌جویی در زمان گرفته تا شخصی‌سازی مکالمات خود، استفاده از حساب واتساپ بیزینس به معنای ایجاد یک تجربه خرید آسان برای کاربران است.

واتساپ بیزینس همراه با ربات واتساپ ابزار بسیار قدرتمندی برای تجارت است. به لطف بسیاری از ویژگی‌های جدیدی که این پلتفرم همچنان منتشر می‌کند، واتساپ در حال تبدیل شدن به یک مکان کسب‌وکار عالی است. حتی اگر قصد ندارید ربات واتساپ بسازید، در واتساپ برای کسب‌وکار چیزهای بسیار خوبی برای شما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بیایید به ویژگی‌های برنامه واتساپ بیزینس که ممکن است شما هم مانند ما از آن‌ها لذت ببرید، دقیق‌تر نگاه کنیم.

آنچه در این مقاله می میخوانید
    برای شروع تولید جدول مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    نمایه واتساپ بیزینس

    شما می‌توانید یک نمایه (پروفایل) تجاری با اطلاعات مفید مانند آدرس، توضیحات کسب‌وکار، آدرس ایمیل، وب‌سایت و … برای مشتریان خود ایجاد کنید. حساب‌های تجاری به برندها کمک می‌کنند تا وفاداری مشتریان خود را جلب کنند.

    نمایه کسب‌وکار به شرکت یک چهره و هویت آشنا می‌دهد. برای داشتن نشان تأیید شده در کنار نام شرکت، واتساپ باید تأیید کند که این یک حساب تجاری تأیید شده است.

    مراحل اضافه کردن جزئیات درباره کسب‌وکارتان در واتساپ بیزینس به صورت زیر است: به برنامه واتساپ بیزینس بروید: تنظیمات > تنظیمات کسب‌وکار > نمایه را باز کنید و جزئیات کسب‌وکار خود را اضافه کنید.

    نمایه واتساپ بیزینس

    ارائه پاسخ‌های سریع در واتساپ بیزینس

    پاسخ‌های سریع، پیام‌های تکرارشونده برای پاسخ به سوالات رایج هستند. پاسخ‌های سریع به شما امکان می‌دهند پیام‌هایی را که اغلب ارسال می‌کنید ذخیره و مجدداً استفاده کنید تا بتوانید به راحتی به سؤالات رایج در کمترین زمان ممکن پاسخ دهید.

    برای انتخاب پاسخ سریع و ارسال آن، کافی است “/” را روی صفحه کلید موبایل خود فشار دهید.

    پاسخ‌های سریع در واتساپ بیزینس

    پیام خوش‌آمدگویی خودکار واتساپ بیزینس

    واتساپ بیزینس به شما امکان می‌دهد پیام خوش‌آمدگویی ایجاد کنید که کاربران هنگام شروع گفتگو با شرکت شما یا پس از 14 روز عدم فعالیت، دریافت کنند. با این کار با ارسال یک پیام فوری، بدون تاخیر و زمان انتظار به مشتری جدید خوش‌آمد می‌گویید و کسب‌وکار خود را معرفی می‌کنید.

    مراحل تنظیم پیام خوش‌آمدگویی: تنظیمات > تنظیمات کسب‌وکار > پیام خوش‌آمدگویی. از این قسمت می‌توانید پیام خوش‌آمدگویی جدیدی ایجاد کنید یا پیام موجود را ویرایش کنید.

    پیام خوش‌آمدگویی خودکار واتساپ بیزینس

    تنظیم پیام خودکار واتساپ بیزینس

    پیام‌های خودکار مانند پیام‌های خوش‌آمدگویی هستند. آن‌ها یک پیام سفارشی برای افرادی که در تلاش هستند پس از ساعات کاری با شرکت شما ارتباط برقرار کنند، ارسال می‌کنند. می‌توانید یک پیام سفارشی بنویسید یا ساعت کاری خود را در این پیام ارسال کنید. در ضمن می‌توانید این پیام را تنظیم کنید تا در زمان انتخاب شده، فعال شود.

    مراحل تنظیم پیام خودکار واتساپ بیزینس: تنظیمات > تنظیمات کسب‌وکار > پیام خودکار > «فعال کردن پیام خودکار»

    همچنین می‌توانید پیام خودکار خود را از این قسمت ویرایش کنید و زمانی که می‌خواهید این پیام را ارسال کنید را نیز برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید از بین گزینه‌های ارسال همیشگی، برنامه زمانی سفارشی یا ارسال بعد از ساعت کاری، یکی را انتخاب کنید.

    برچسب‌گذاری مخاطبان واتساپ بیزینس

    کسب‌وکارها می‌توانند مخاطبین خود را سازماندهی کرده و آن‌ها را برای دسترسی آسان با برچسب‌ها ، تقسیم‌بندی کنند. به این ترتیب می‌توانید به راحتی در میان مخاطبین خود جستجو کنید و آن‌ها را گروه‌بندی و سازماندهی کنید.

    مراحل افزودن برچسب به مخاطب جدید: روی دکمه منو در صفحه چت مشتری کلیک کنید > برچسب‌گذاری را انتخاب کنید و سپس آن را ذخیره کنید.

    مراحل افزودن برچسب جدید: روی دکمه منو در صفحه چت مشتری کلیک کنید > روی «برچسب جدید» ضربه بزنید > روی ذخیره کلیک کنید.

    برچسب‌گذاری مخاطبان واتساپ بیزینس

    کاتالوگ‌ها و مجموعه‌ها برای واتساپ بیزینس

    ویژگی دیگری که برای کسب‌وکار شما مفید خواهد بود، کاتالوگ است. آن‌ها به این شکل هستند:

    کاتالوگ واتساپ

    کاتالوگ‌ها به شرکت شما این امکان را می‌دهند که کالاهای خود را به نمایش بگذارید تا مردم بتوانند به راحتی محصولاتی را که به آن‌ها علاقه‌مند هستند و مایل به خرید آن‌ها هستند، مرور و بررسی کنند. با استفاده از کاتالوگ‌ها دیگر نیازی نیست که در مورد هر کدام از محصولات، قیمت و توضیحات را یک به یک ارسال کنید. همه آن‌ها به راحتی در صفحه واتساپ شما گروه‌بندی می‌شوند و نیازی نیست مشتریان خود را به وب‌سایت یا جای دیگری هدایت کنید.

    برای هر مورد در کاتالوگ خود، می‌توانید اطلاعاتی از جمله قیمت، توضیحات و کد محصول را اضافه کنید. این برای مشتریان شما بسیار راحت‌تر از این است که در مورد هر کدام به طور جداگانه از شما سوال بپرسند یا از واتساپ به وب‌سایت شما بروند.

    در اکتبر 2021، واتساپ مجموعه‌هایی را اضافه کرد تا خرید را آسان‌تر کند. آن‌ها به عنوان فایل برای گروه‌بندی محصولات در یک حساب تجاری عمل می‌کنند. کاربران می‌توانند بلافاصله بدون جستجو در کل لیست محصول، دسته‌ایی که دنبال آن هستند را پیدا کنند.

    پس از اضافه کردن محصولات، می‌توانید مجموعه را درست مانند موارد دیگر تغییر دهید تا اطلاعات را به‌روز نگه دارید.

    پیام‌های تجاری تعاملی واتساپ بیزینس

    این نوع پیام به شما امکان می‌دهد گزینه‌های تعاملی و جذاب‌تری را در پیام‌های خود قرار دهید. این گزینه‌ها می‌توانند دو نوع باشند:

    • CTA: با کلیک بر روی این دکمه، کاربر به یک صفحه وب خاص هدایت می‌شود و یا تماسی با کسب‌وکار شما برقرار می‌کند.
    • پاسخ سریع: به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به تایپ دستی، با گزینه‌های از پیش تعریف شده به پیام‌ها پاسخ دهند.

    گزینه‌های تعاملی به طور کلی برای ارتقای تجربه مشتری بسیار مناسب هستند. این‌ها برای کاربران شما قابل درک‌تر هستند و به آن‌ها می‌فهمانند که چه کاری باید انجام دهند. عکس زیر نمونه‌ایی از این مورد است:

    پیام‌های تجاری تعاملی واتساپ بیزینس
    واتساپ کال تو اکشن

    استفاده از پاسخ‌های سریع برای مشتری از نظر بصری جذاب‌تر و سریع‌تر است. او روی پاسخ درست کلیک می‌کند و به سوال بعدی می‌رود. بدون تایپ = تلاش کمتر = تجربه مشتری بهتر.

    و در نهایت، با استفاده از دکمه‌های CTA، کاربران می‌توانند به راحتی بین پلتفرم‌ها جابجا شوند.

    فرض کنید شخصی می‌خواهد با شرکت شما تماس بگیرد. پیش از این، او باید لینک را کپی می‌کرد، سپس به مرورگر می‌رفت و سپس لینک را Paste می‌کرد. اما اکنون او فقط باید روی دکمه سمت راست کلیک کند و ربات، او را به نقطه مقصد هدایت می‌کند.

    لیست پیام‌ها و گزینه‌های پاسخ واتساپ

    علاوه بر گزینه‌های CTA و پاسخ سریع، واتساپ در ژوئن 2021 فرمت‌های جدیدی از پیام‌های تعاملی را اعلام کرد، که عبارتند از: فهرست پیام‌ها و گزینه‌های پاسخ.

    لیست پیام‌های جدید امکان اضافه کردن حداکثر 10 گزینه را فراهم می‌کند، بنابراین افراد می‌توانند به‌ جای تایپ دستی، روی گزینه مورد نظر کلیک کنند. دکمه‌های Reply به مشتریان امکان می‌دهند تا با تایپ کردن گزینه ترجیحی، به سرعت از بین حداکثر سه گزینه، یکی را انتخاب کنند.

    • لیست پیام‌ها: لیست پیام‌های جدید امکان اضافه کردن حداکثر 10 گزینه را می‌دهد، بنابراین افراد می‌توانند به جای تایپ دستی روی گزینه مورد نظر کلیک کنند. این نوع پیام راه ساده‌تر و منسجم‌تری را برای کاربران در هنگام تعامل با یک کسب‌وکار فراهم می‌کند.
    • دکمه‌های پاسخ: دکمه‌های پاسخ به مشتریان این امکان را می‌دهند که به سادگی با ضربه زدن روی گزینه مورد نظر، سه گزینه را به سرعت انتخاب کنند. این نوع پیام راه سریع‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند تا از یک منو در هنگام تعامل با یک تجارت، گزینه مورد نظر را انتخاب کنند.
    گزینه‌های پاسخ واتساپ

    چه زمانی از این پیام‌ها استفاده کنیم؟

    • لیست پیام‌ها:
    • منوی خدمات مشتری یا سؤالات متداول
    • انتخاب فروشگاه‌ها یا مکان‌های نزدیک
    • زمان رزرو
    • انتخاب یک سفارش اخیر برای تکرار آن
    • گزینه‌های پاسخ:
    • تغییر مشخصات فردی
    • سفارش مجدد سفارش قبلی
    • درخواست بازگشت
    • اضافه کردن موارد اضافی اختیاری به سفارش غذا
    • انتخاب روش پرداخت

    ادغام فروشگاه‌های فیسبوک با واتساپ بیزینس

    فروشگاه‌های فیسبوک ابزارهایی هستند که به شما امکان می‌دهند تجارب خرید سفارشی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید و آن‌ها را به‌طور یکپارچه در خانواده برنامه‌های فیسبوک ادغام کنید. شما از طریق این فروشگاه، محصولات و خدماتی را که می‌فروشید به نمایش بگذارید و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. این یک ابزار ارزشمند برای هر تجارت در حال رشد است.

    چگونه حساب کاربری واتساپ بیزینس خود را به فروشگاه فیسبوک پیوند دهید:

    پیوند دادن حساب واتساپ بیزینس به فروشگاه فیسبوک باعث می‌شود مشتریانی که از فروشگاه شما بازدید می‌کنند بتوانند از طریق برنامه واتساپ بیزینس برای شما پیام ارسال کنند.

    برای پیوند دادن این حساب‌ها، باید:

    • یک شماره تلفن ثبت شده در اپلیکیشن واتساپ بیزینس داشته باشید.
    • یک ادمین در حساب مدیریت کسب‌وکار فیسبوک خود داشته باشید.
    • صفحه فیسبوک و کاتالوگ خود را در همان حساب Business Manager به هم پیوند دهید.
    • در انتها حساب واتساپ بیزینس خود را به فروشگاه فیسبوک خود پیوند دهید.

    سخن آخر:

    واتساپ پلتفرمی است که هر روزه میلیاردها کاربر را در سرتاسر جهان به هم متصل می‌کند. امروزه واتساپ به کسب‌وکارها امکانات بی‌پایانی برای دستیابی به مشتریان و تعامل با مخاطبان انبوه خود ارائه داده است. شرکت‌ها امروزه می‌توانند به وسیله واتساپ بیزینس با مشتریان در واتساپ تعامل داشته باشند و از ربات‌های واتساپ برای انجام سریع‌تر کارها استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم اگر کسب و کاری دارید حتما از واتساپ بیزینس استفاده کنید. همان طور که گفته شد ویژگی های واتساپ بیزینس بسیار زیاد و پرکاربرد هستند.

    نوشته قبلی

    لیست انتشار (Broadcast list) در واتساپ

    نوشته بعدی

    رفع خطای: Microsoft.ACE.OLEDB provider is not registered

    دیدگاهتان را بنویسید

    سبد خرید