بازاریابی و تبلیغات در واتس اپ

بازاریابی و تبلیغات در واتس اپ (WhatsApp Marketing) را همین حالا شروع کنید چرا که به معنای واقعی کسب و کار و درآمد شما متحول خواهد شد. با ارسال پیام های انبوه تبلیغاتی در واتس اپ صف مشتریان و خریدارانی شکل میگیرد که به سوی شما سرازیر شده است. پس برای یک تغییر بزرگ و پول ساز تا انتهای این مقاله همراه ما باشید

آنچه در این مقاله میخوانید

بازاریابی و تبلیغات در واتس اپ به چه معناست؟

بازاریابی آن هم در واتس اپ (حتی در این چند کلمه هم جذابیت خاصی وجود دارد اینطور نیست؟) همه ما میدانیم امروزه واتس اپ (WhatsApp) نه تنها در ایران بلکه در جهان هم محبوب ترین پلتفرم پیام رسانی به حساب می آید. تا جایی که در سال ۲۰۲۰ مخاطبین این برنامه دوست داشتنی، ماهانه ۲ میلیارد کاربر فعال را به خود جذب کرده است.

بازاریابی و تبلیغات در واتس اپ به معنی تبلیغات انبوه و گسترده در این پیام رسان است. در این روش که هزینه آن بسیار کمتر از انواع دیگر تبلیغات و بازاریابی است میتوانید به راحتی مخاطبین زیادی را جذب کنید و از آن مهم تر روابط بسیار قوی و پایداری را با مشتریان ایجاد کنید و فروش خود را به چندین برابر بیشتر افزایش دهید. بر طبق آمار حداقل چندین ساعت از وقت خود را در این برنامه سپری میکنیم و هر بار که موبایل خود را در دست میگیریم سری هم به واتس اپ میزنیم و پیام های دریافتی خود را چک میکنیم (چه موقعیتی از این بهتر میخواهید برای دیده شدن؟)

جالب است بدانید که ۵۳ درصد مردم میگویند تنها از شرکت های خریدی را انجام میدهند که از طریق چت کردن به آن ها دسترسی داشته باشند. خودتان هم میدانید که مشتریان شما عاشق این کانال ارتباطی هستند. از طرفی در این نوع از تبلیغات میتوانید مطمئن باشید که مخاطبین پیام های شما را دریافت کرده اند و از آن بهتر هم پیام ها را باز و مشاهده میکنند. (پیام های واتساپی ۹۸٪ نرخ باز شدن دارند)

روش بسیار راحت و آسان بازاریابی در واتس اپ استفاده از نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتس اپ است که در وبسایت ما موجود است. جالب است بدانید همین حالا که شما در حال مطالعه این مقاله هستید ما تعداد زیادی مشتری داریم که در حال استفاده از این نرم افزار هستند.

با وجود نکاتی که تاکنون به آن اشاره کردیم دلایل بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که شما را مجاب میکند که در استراتژی بازاریابی خود واتس اپ را در صدر جدول قرار بدهید

روابط عمیق با مشتریان در واتس اپ

بیش از 55 درصد مردم در صورت استفاده از برنامه های پیام رسان احساس ارتباط بیشتری با یک نام کسب و کار یا یک شرکت دارند. می توان گفت بازاریابی در واتس اپ یک استراتژی ضد گلوله برای ایجاد روابط عمیق طولانی با مشتریان است. حفظ چنین ارتباطی به نوبه خود به کسب و کار ها کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهند زیرا همان طور که میدانید حفظ مشتری 5 تا 25 برابر ارزان تر از جذب مشتری جدید است.

تبلیغات در WhatsApp مجموعه ای از فرصت های فوق العاده ای را در اختیار تجارت شما قرار می دهد. به عنوان مثال می توانید پیام های خوش آمد گویی شخصی ، پیشنهادات ویژه ، تبریک تولد و غیره را نیز ارسال کنید.  چنین رویکردی مشتریان را بیشتر با یک نام تجاری درگیر می کند – بیش از 70 درصد از مشتریان می گویند که آنها فقط با پیام های بازاریابی شخصی درگیر می شوند.

نرخ تبدیل بالاتر واتس اپ نسبت به سایر رقبا

انتخاب یک کانال مناسب برای تماس اولیه با مشتریان و نهایی کردن فروش بسیار مهم است. بیشتر مردم ممکن است از تماس های تلفنی ناراضی شوند در حالی که از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هم زیاد در دسترس نیستند. این نقطه همان جایی است که WhatsApp به شما کمک می کند تا مشتریان خود را به سمت خرید سوق دهید. کسب و کار ها می گویند که مشتریان ۹۰ درصد از پیام های WhatsApp خود را پاسخ می دهند. آیا شما روشی بهتر از این سراغ دارید؟

فروش بیشتر و بهتر را با واتس اپ تجربه کنید

بازاریابی و تبلیغات در واتس اپ به عنوان یک چوب جادویی برای فروش شما عمل می کند. همین حالا با ارسال پیام تبلیغاتی در واتس اپ از این فرصت استفاده کنید. تا زمانی که خود شما و مشتریان و عموم مردم در حال استفاده از پیام رسان واتس اپ هستند شما هم این فرصت عالی برای تبلیغات را از دست ندهید.

جالب است بدانید حتی با ترفند ساده ی افزودن شماره تلفن WhatsApp به وب سایت یا پیج اینستاگرام 27 درصد فروش شما بیشتر می شود. مشتریان در صورت فعال بودن شرکت در پیام رسان واتس اپ ، حداقل 66 درصد نسبت به خرید از آن مجموعه احساس خوش بینی بیشتری می کنند. می توانید WhatsApp را یک کانال فروش مستقل برای تجارت خود در نظر بگیرید

هزینه کمتر بازاریابی در واتس اپ

واتس اپ (WhatsApp) یک کانال بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است ، که این پلتفرم را برای مشاغل کوچک و بزرگ جذاب می کند. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که برنامه Bulk WhatsApp Sender را  از سایت ما دانلود کنید و آن را نصب کرده و به اینترنت متصل شوید. 

جالب است بدانید به طور متوسط​، یک کاربر واتس اپ را بیش از 23 بار در روز چک می کند. بازاریابی واتساپ باعث تبدیل بیشتر و فروش بیشتر می شود ، به شما امکان می دهد روابط عمیقی با مشتریان ایجاد کنید و از نظر هزینه های بازاریابی تقریباً هیچ هزینه ای ندارد.

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی واتس اپ

1. اهداف و KPI های خود را مشخص کنید

برای شروع استراتژی بازاریابی WhatsApp اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید. این مرحله به شما کمک می کند تا توجه خود را بر فعالیت های معنادار متمرکز کرده و روی چیزهای غیر ضروری خط بکشید. با بازنگری در قیف بازاریابی و یافتن نقاط ضعف شروع کنید. سعی کنید به اهداف تجاری فکر کنید که می توانید با استراتژی بازاریابی WhatsApp خود دنبال کنید. KPI هایی را مشخص کنید که به شما کمک می کند بفهمید آیا به این اهداف رسیده اید یا خیر. KPI های شما ممکن است نرخ کلیک ، تعامل و نرخ حفظ مشتری باشد.

KPI روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و یا در سطح کلان‌تر میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی است. KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator و به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‌باشد. شاخص KPI برای تمامی صنایع ، سازمان‌ها و حتی کارهای شخصی می‌تواند استفاده شود. این شاخص باید در دوره‌های زمانی مشخص ارزیابی شود و با معیارهای عملکرد در زمان گذشته مورد مقایسه قرار بگیرد .

شناختن و در اختیار داشتن شماره موبایل مخاطبان مورد نظر شما زمینه ساز تمام تلاش های بازاریابی شما است. و موفقیت آنها را تایین می کند. برای تعیین مخاطب مورد نظر خود می توانید از بانک اطلاعات شماره موبایل مشاغل و اصناف استفاده کنید.

برای رفع نیازهای شرکت ها و کسب کار های مختلف WhatsApp یک برنامه مستقل به نام WhatsApp Business را راه اندازی کرده است. این ابزار دارای برخی ویژگی های مفید است.

مانند: مشخصات تجاری با اطلاعات ضروری: آدرس ، شرح کسب و کار ، آدرس ایمیل و وب سایت شما.کاتالوگ – ویترین مجازی محصولات شما.برچسب هایی برای سازماندهی چت های شما با مشتریان. به عنوان مثال ، می توانید مکالمات را با توجه به مرحله قیف فروش برچسب گذاری کنید.پاسخهای سریع و خودکار برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه سریع پاسخ ها.آماری برای پیگیری پیام های ارسال شده ، تحویل داده شده ، دریافت شده و خوانده شده و…

مردم ترجیح میدهند با شرکت ها و نام های تجاری معامله و تعامل داشته باشند نه شخص حقیقی پس استفاده از نام شرکت در پروفایل واتس اپ خیلی در برقراری ارتباط تاثیر گذار خواهد بود.

به عنوان مثال: میتوانید عکس خودتان را با لوگو مجموعه در فتوشاپ به راحتی طراحی کنید و در پروفایل واتساپ علاوه بر اطلاعات و مشخصات شرکت از اسم و فامیلی خودتان نیز استفاده کنید (مثلا خانم سارا احمدی از شرکت گلدن سازه)

پیامهای WhatsApp در مقایسه با سایر کانالها دارای نرخ باز شدن چشمگیری هستند. با این حال ، اگر محتوای نامربوط یا ضعیف تولید کنید ، بازاریابی شما در این کانال ارتباطی را بی اثر خواهد کرد.

با مشخص کردن موضوعات اصلی و پیام هایی که می خواهید ارسال کنید،  کار را شروع کنید. سعی کنید خود را تنها به پیامهای تبلیغاتی محدود نکنید. به یاد داشته باشید که مخاطبان خود را سرگرم و آموزش دهید.  ارتباطات خود را کوتاه و شیرین نگه دارید – مردم اغلب WhatsApp را در حال حرکت چک می کنند و زمانی برای خواندن پیام های طولانی ندارند. پیام های خود را با فایل های چند رسانه ای مانند فیلم ، انیمیشن یا تصاویر تقویت کنید. ایموجی ها در بازاریابی WhatsApp نیز مناسب هستند.

 نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ، فراوانی پیام است. اگر هر ساعت خوانندگان خود را با پیام ها بمباران کنید ، به احتمال زیاد آنها از نام تجاری شما ناراحت می شوند. و حتی شما را مسدود خواهند کرد پس بهتر است به شیوه معمول ارسال ۲ تا ۳ پیام در ماه پایبند باشید.

اکثر مشتریان از برنامه های پیام رسانی برای دریافت پشتیبانی از کسب و کار ها استفاده می کنند. 59٪ از مردم معتقدند که از طریق پیام رسان سریعتر پاسخ می دهند ، 50٪ مشاوره و مراقبت بهتری در این کانال ارتباطی پیدا می کنند. در اینجا نکته ای وجود دارد که در بازاریابی WhatsApp مفید است. WhatsApp به شرکت شما اجازه می دهد بلافاصله درخواست ها را دریافت کرده و مشتریان را در زمان مناسب پشتیبانی کنید. این ویژگی بسیار حیاتی است ، مادامی که 28 درصد از مشتریان انتظار دریافت کمک در عرض یک ساعت را داشته باشند و 18 درصد انتظار پاسخ فوری را دارند. حفظ چنین روندی دشوار به نظر می رسد ، اما WhatsApp به شما امکان می دهد پشتیبانی مشتری را به صورت شبانه روزی ارائه دهید.

تنها چیزی که نیاز دارید این است که از نرم افزار Business Sender استفاده کنید و آن را با سوالات و پاسخ های معمولی تغذیه کنید. چنین رویکردی می تواند به شما در کاهش هزینه های پشتیبانی مشتری تا 30 درصد کمک کند.

به طور خلاصه ، ایجاد یک استراتژی بازاریابی WhatsApp شامل تعیین اهداف ، کشف مخاطبان ، ارائه محتوای عالی و حفظ روابط خوب با مشتریان است. برخی از برندها بدون هیچ نقصی بر این تکنیک ها مسلط شده اند.

نوشته قبلی

نکاتی مهم در رابطه با تهیه و استفاده از خطوط مجازی

نوشته بعدی

Business Sender یا Bulk WhatsApp Sender کدام بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید